hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > نظام تعرفه‌ای عادلانه در محاسبه بهای برق مصرفی لحاظ می‌شود

مدیرعامل توزیع برق شیراز:

نظام تعرفه‌ای عادلانه در محاسبه بهای برق مصرفی لحاظ می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز تاکید کرد که نظام تعرفه‌ای اجرا شده در محاسبه برق مصرفی مشترکان در ایام مختلف سال، عدالت محور است.

محمدرضا سلاحی شنبه 5 خرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه برق بهای مشترکانی که مصرف آنان مطابق الگوی مصرف باشد، متعادل خواهد بود و تاثیری بر افزایش هزینه‌های خانوار ندارد، گفت: بالغ بر هشتاد درصد از کل مشترکان در محدوده تحت مدیریت توزیع نیروی برق شیراز، در محدوده الگوی تعیینی از انرژی برق استفاده می‌کنند.

سلاحی خاطرنشان کرد: مشترکانی که میزان مصرف انرژی برق آنان بیش از الگوی تعیینی باشد، هزینه برق بهای آنان به شکل پلکانی محاسبه شده و افزایش خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز تعرفه‌گذاری پلکانی را اقدامی در راستای عدالت محوری در توزیع یارانه انرژی ذکر و اضافه کرد: این شیوه از مناسب‌ترین رویکردهای تعرفه گذاری، با هدف مدیریت مصرف برق در بخش خانگی محسوب می‌‌شود.

وی با این توضیح که؛ طبق مادق ٦ قانون مانع‌زدایی، تخصیص یارانه انرژی به مصارف بالاتر از الگو ممنوع است، گفت: براین اساس تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بالاتر از الگوی مصوب مطابق مازاد بر الگو تا ١.٥ برابر، مازاد بر الگو تا ٢.٥ برابر و میزان مصارف بیش از ٢.٥ برابر به ترتیب با ضرایب ٠.٥، ١.٥، ٢.٥ و ٥ برابر هزینه تامین برق محاسبه و دریافت می‌شود.

سلاحی این شیوه تعرفه‌گذاری را دارای مزایای متعددی دانست و گفت: یکی از مزایای این روش آنست که دیگر مانند گذشته هزینه مصرف اسراف گرایانه درصد محدودی از مشترکین از محل یارانه عمومی متعلق به کل جامعه پرداخت نمی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی دیگر از مزایای این شیوه تعرفه گذاری این است که صرفه جویی حاصل از این روش به بخش‌های مولد جامعه و صنایع تخصیص یافته و زمینه رونق و شکوفایی اقتصاد را فراهم می‌کند.

سلاحی با اشاره به اینکه طرح مدیریت مصرف انرژی در سایر بخش‌ها به اشکال مختلف اجرا می‌شود، گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود و علاوه بر این اگر کشاورزان ٨٠ درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرح‌های مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه های تامین برق از پاداش‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اضافه کرد: در واقع مشترکان بخش کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتورهای پمپاژ آب، استفاده از انرژی تجدیدپذیر و... از پاداش‌های مختلف وزارت نیرو بهره مند شوند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد