hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) Rogue ۱؛ جدیدترین پهپاد پرسه زن ارتش ایالات متحده با کلاهک‌های مختلف

(تصاویر) Rogue ۱؛ جدیدترین پهپاد پرسه زن ارتش ایالات متحده با کلاهک‌های مختلف

انتظار می‌رود Teledyne FLIR Defense به زودی محموله‌ای از ۱۲۷ فروند Rogue ۱ را برای تست به تفنگداران دریایی تحویل دهد. ارزش این قرارداد ۱۲ میلیون دلار است، بنابراین قیمت هر فروند باید در حدود ۹۴،۰۰۰ دلار باشد.

روز سه شنبه گذشته، تفنگداران دریایی ایالات متحده و کمپانی Teledyne FLIR Defense از “Rogue ۱” رونمایی کردند – یک پهپاد کامیکازه عمود برخاست و فرود (VTOL) با برخی ویژگی‌های جالب: می‌توان کلاهک را در میدان نبرد تعویض کرد و در صورت لغو شدن حمله، پهپاد می‌تواند محموله انفجاری خود را غیرفعال کند، فرود بیاید و توسط نیروی تفنگدار عامل برای استفاده مجدد بازیابی شود.

به گزارش روزیاتو، انتظار می‌رود Teledyne FLIR Defense به زودی محموله‌ای از ۱۲۷ فروند Rogue ۱ را برای تست به تفنگداران دریایی تحویل دهد. ارزش این قرارداد ۱۲ میلیون دلار است، بنابراین قیمت هر فروند باید در حدود ۹۴،۰۰۰ دلار باشد. تا جایی که به مهمات‌های پرسه زن مربوط می‌شود، این عدد برای یک پهپاد بسیار گرانقیمت است، اما بخشی از هزینه بالا را می‌توان با تعداد اولیه محدود تحویل داده شده توضیح داد. با افزایش تولید، پهپاد‌ها مقرون به صرفه‌تر شوند.

Rogue ۱؛ جدیدترین پهپاد پرسه زن ارتش ایالات متحده با کلاهک‌های مختلف

علاوه بر این، Rogue ۱ دارای مزیت متمایز داشتن کلاهک‌های قابل تعویض و سیستم تسلیح برای استفاده مجدد است. کلاهک Switchblade از مدلی به مدل دیگر متفاوت است، جایی که Switchblade ۳۰۰ یک کلاهک همه منظوره و ۶۰۰ یک کلاهک ضد تانک (احتمالاً خرج دوگانه) است. همچنین این پهپاد پس از شلیک دیگر قابل بازیابی نیست.

تنها چیزی که ما در مورد پیشنهاد Anduril می‌دانیم این است که نمونه اولیه آن یک پهپاد دارای قابلیت VTOL است که با ویژگی‌های پهپاد‌های انتحاری معروف سری ALTIUS این شرکت که طراحی بال ثابتی مشابه Switchblade دارند، مطابقت ندارد. محصول نهایی Anduril باید شبیه به طراحی کوادکوپتر Rogue ۱ باشد. جالب است که بفهمیم پس از رونمایی نهایی، چه قابلیت‌هایی در مقایسه با Rogue ۱ ارائه می‌دهد!

منبع: fararu-738547

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد