hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > یک دقیقه سکوت مجمع عمومی سازمان ملل به احترام ابراهیم رئیسی

یک دقیقه سکوت مجمع عمومی سازمان ملل به احترام ابراهیم رئیسی

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: وظیفه است که یاد «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران که متاسفانه در تاریخ ۱۹ ماه مه ۲۰۲۴ جان خود را از دست داد، گرامی بدارم.

به گزارش شبکه شرق، مجمع عمومی سازمان ملل به احترام آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید ایران و همراهان او از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد، یک دقیقه سکوت کرد.

«دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی، در نشست مجمع عمومی گفت: وظیفه است که یاد «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران که متاسفانه در تاریخ ۱۹ ماه مه ۲۰۲۴ جان خود را از دست داد، گرامی بدارم.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل افزود: به نمایندگی مجمع عمومی، من از نماینده جمهوری اسلامی ایران می‌خواهم به دولت و مردم ایران و خانواده آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تسلیت بگوید.

او تصریح کرد: من اکنون از اعضای مجمع عمومی می خواهم به احترام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در جایگاه خود بایستند و یک دقیقه سکوت کنند.

پیش از این نیز، شورای امنیت سازمان ملل به احترام رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید ایران و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد سکوت کرده بودند و پرچم سازمان ملل نیز به حالت نیمه‌افراشته درآمد.

همچنین تاکنون سفرا و نمایندگان بیش از ۵۰ کشور جهان با حضور در محل نمایندگی ایران در سازمان ملل با امضای دفتر یادبود نسبت به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید ایران ادای احترام کرده‌اند.

 

منبع: sharghdaily-931800

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد