hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > پیکر رییس جمهور شهید در مقصد پایانی به زادگاهش مشهد مقدس رسید

خادم الرضا در آغوش امام رضا (ع)

پیکر رییس جمهور شهید در مقصد پایانی به زادگاهش مشهد مقدس رسید

آغاز آخرین سفر استانی رئیس‌جمهور شهید و بازگشت رئیس جمهور به زادگاهش مشهد الرضا که حالا پیکر مطهرش در حال انتقال به مشهد مقدس است که همگان از آن با آخرین سفر استانی هشتمین رئیس جمهور یاد می کنند.

امروز سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۳ آخرین سفر استانی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به زادگاهش مشهد الرضا انجام شد. سفری که وعده آن از هفته‌ها قبل برای پیگیری مصوبات دور اول سفر داده شده بود و مسؤولان و مردم این استان خود را برای این سفر آماده می‌کردند اما تقدیر به گونه‌ای رقم خورد که مشهد الرضا امروز میزبان آخرین سفر استان شهید جمهور باشد.

 از روزهای گذشته که پیکرهای مطهر شهدای خدمت در شهرهای تبریز، قم، تهران و بیرجند در میان سیل جمعیت قدرشناس تشییع شد مردم مشهد آماده می‌شدند که از فرزند خلف خود، کسی که زندگی خود را مدیون امام رضا (ع) می‌دانست و به خادم الرضا مشهور بود استقبال کنند.

اولین تصویر از محل دفن‌شهید آیت الله رئیسی در حرم‌مطهر امام‌رضا علیه السلام.مشهد مقدس، برای استقبال از خادم الرضا بپا خواست

حجت الاسلام رییسی ، رییس جمهور ۶۴ ساله کشورمان که سال ۱۴۰۰ در سیزدهمین دوره انتخابات به عنوان رییس جمهور انتخاب شد، پیش از این با حکم رهبر انقلاب ریاست قوه قضاییه را برعهده داشت.

وی پیش‌تر در سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ عهده دار تولیت آستان قدس رضوی و پیش از آن دادستان کل کشور بود.

رییسی مسئولیت های قضایی خود از سال ۱۳۵۷ و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز کرد و به عنوان دادستان در کرج مشغول به کار شد و سپس دادستانی همدان را به‌طور هم‌زمان بر عهده گرفت و در سال ۱۳۶۴ جانشین دادستان تهران شد.

حجت الاسلام رییسی  رئیسی در سال ۱۳۶۸ و با حکم مرحوم یزدی رییس وقت قوه قضاییه به عنوان دادستان تهران منصوب شد.

وی ۵ سال بعد و در سال ۱۳۷۳ به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این سمت بود. 

رییسی حدفاصل سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ در کسوت معاون اول قوه قضائیه حضور داشت.

 

 

امتیاز: 4.7 (از 3 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد