hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) انواع جنگنده‌های نیروی هوایی عربستان سعودی

(تصاویر) انواع جنگنده‌های نیروی هوایی عربستان سعودی

در اینجا می‌خواهیم در مورد قدرت نیروی هوایی عربستان سعودی صحبت کنیم. اکنون به بررسی قابلیت‌های رزمی نیروی هوایی سلطنتی عربستان (الْقُوَّاتُ الْجَوِّیَّهُ الْمَلَکِیَّهْ ٱلسُّعُوْدِیَّه یا RSAF) می‌پردازیم.

حملات ماه‌های اخیر حوثی‌های یمن به کاروان‌های تجاری مرتبط با اسرائیل باعث شده که بار دیگر نام این گروه بر سر زبان‌ها بیفتد و این موضوع ناخواسته پای عربستان سعودی را نیز به میان می‌آورد، به ویژه به این خاطر که عربستان در رأس یک ائتلاف، مدتی با این گروه که اکنون کنترل صنعا را در اختیار دارند، درگیری نظامی داشت.در اینجا قصدمان بررسی گروه حوثی‌های یمن یا منازعه بین آن‌ها و عربستان سعودی نیست.

به گزارش روزیاتو، در اینجا می‌خواهیم در مورد قدرت نیروی هوایی عربستان سعودی صحبت کنیم.

انواع جنگنده‌های نیروی هوایی عربستان سعودی؛ از F-۱۵ Eagle تا Panavia Tornado

Panavia Tornado

از آنجایی که در بالا به تلاش برای جایگزینی تورنادو‌های نیروی هوایی عربستان سعودی اشاره کردیم، مناسب است که در قسمت آخر این بحث به این جنگنده توانمند و کارآزموده بپردازیم. کار این جنگنده در نیروی هوایی عربستان هنوز به پایان نرسیده است، زیرا هنوز ۸۱ فروند از آن در زرادخانه نیروی هوایی این کشور یافت می‌شود. مانند یوروفایتر، تورنادو یک سرمایه‌گذاری چندملیتی است، و این بار این سرمایه‌گذاری بین بریتانیا، ایتالیا و آلمان بوده است.

نیروی هوایی عربستان قطعاً از تورنادو‌های خود به خوبی استفاده کرده است، از اولین باری که آن‌ها را در مارس ۱۹۸۶ به دست آورد (و دسته دوم که در فوریه ۱۹۸۹ وارد این کشور شد)، جایی که اولین بار آن‌ها را در طی عملیات طوفان صحرا در سال ۱۹۹۱، و دوباره در جریان شورش حوثی‌ها در یمن شمالی در سال ۲۰۰۹ به کار گرفت و البته جنگ جاری علیه حوثی ها. حداقل سه تورنادو سعودی در درگیری اخیر از بین رفته است؛ یکی به دلایل فنی، یکی مورد به دلایلی که هنوز مشخص نیست- حوثی‌ها مدعی سرنگونی آن شده اند در حالی که سعودی‌ها “نقص فنی” را مقصر می‌دانند – و سومی سرنگونی تایید شده توسط یک موشک SAM حوثی در ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ بود.

منبع: fararu-738144

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد