hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > کنایه به «غافلگیری همیشگی» مسئولان؛ چند بار باید شاهد سیل‌های ویرانگر باشیم تا عبرت بگیریم؟

کنایه به «غافلگیری همیشگی» مسئولان؛ چند بار باید شاهد سیل‌های ویرانگر باشیم تا عبرت بگیریم؟

روزنامه هم میهن تاکید کرده که همه مقصران سیل مشهد باید پاسخگو باشند.

روزنامه هم میهن تاکید کرده که همه مقصران سیل مشهد باید پاسخگو باشند.

به گزارش هم میهن، می‌توان گفت اولین دلیل جان سپردن ۱۲ شهروند کشورمان، ویران شدن خانه و کاشانه مردم و خسارت دیدن به مال و اموال‌شان در سیل مشهد، بی‌مسئولیتی تمام کسانی است که از گذشته تا امروز صاحب پست و مقام بودند. از این سیل می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از نمادهای بی‌مسئولیتی در کشور یاد کرد. همچنان که سیل شیراز همین‌طور بود، و سیل‌های سیستان و بلوچستان، و سیل امامزاده داوود و ده‌ها سیل دیگر؛ همیشه نیز مسئولان ما غافلگیر شده‌اند.مگر در یک کشور چند بار باید شاهد سیل‌های ویرانگر باشیم تا عبرت بگیریم؟ وظیفه مهم مسئولان کشور حفاظت از جان و مال مردم است. وقتی در یک شهر و استان سیل می‌آید، کل مجموعه کشور به‌طور سیستماتیک باید به فکر تهیه زیرساخت‌های لازم برای مقابله با سیل باشند تا چنین حوادثی در کشور رخ ندهد.

هم میهن نوشته است: چه نهادهایی درباره وضعیت پیش‌آمده باید پاسخگو باشند؟ استانداری، شهرداری، بازرسی، فرمانداری، تولیت آستان قدس، نیروی انتظامی، وزارت کشور، مجلس، دستگاه قضایی و... کدام شخص و نهاد؟ بالاخره نظارت با کیست؟ و مسئولان چه وقت باید پاسخ بدهند و مکافات بی‌کفایتی در مدیریت‌شان را ببینند؟ چرا اتفاق سیل شیراز دوباره در مشهد رخ داد؟ چرا سیل‌های ویرانگر همواره مسئولان ما را غافلگیر می‌کند؟ چرا هیچ‌وقت در پی سیل‌هایی که جان مردم را می‌گیرد و اموال‌شان را نابود می‌کند هیچ‌کسی مؤاخذه نشده است؟ این سیل قطعاً مقصران بسیار زیادی دارد که باید تمام‌شان به خط شوند و پاسخگوی تصمیم‌ها و نحوه مدیریت‌شان باشند. تا این لحظه دوازده نفر جان‌شان را از دست داده‌اند، با جان‌های رفته چه می‌کنند؟ با خانه‌های ویران شده چه؟

این روزنامه تاکید کرده است: سیل اخیر در مشهد قطعاً مقصران فراوانی دارد که باید همه آنها نسبت به مسئولیتی که داشته‌اند پاسخگو باشند. این سیل اشکالات زیاد مدیریتی کشور را دوباره نشان داد. یک بار دیگر مشخص شد که مدیریت شهری در کلانشهرها تا چه حد متکی به توسعه بی‌توازن و بی‌توجه به محیط زیست است.

منبع: etemadonline-660655

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد