به گزارش اکوایران، اقتصاد‌ ایران نگاه ویژه‌ای به نفت دارد و بازار سرمایه هم  به شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی توجه دارد. این دو گروه لیدر بازار سرمایه محسوب می‌شوند که بیشترین درآمد ارزی را در بازار سرمایه کسب می‌کنند.

در ابتدای معاملات روز جاری دلار بعد از اصلاح سنگین چند روز قبل با برخورد به محدوده حمایتی مهم تعدیل شد. افزایش اندک دلار نسبت به اصلاح سنگین قبل منطقی و قابل پیش‌بینی بود که خبر سانحه احتمالی برای بالگرد حامل رئیس جمهور مخابره شد و بازارها را به کمای خبری برد. با توجه به فضای مه‌آلود خبری در حال حاضر قضاوت رفتار  بازار ارز و پیش‌بینی آن صحیح نیست و بازارها در این وضعیت سردرگم خبری رفتار منطقی و قاعده‌مند نمی‌کنند.

در روز جاری بازار سهام و حق تقدم با توجه به جو منفی معاملات با خروج ۳۷۴ میلیارد تومان پول حقیقی مواجه شدند، صاحبان سرمایه هم در روز جاری تصمیم گرفتند که از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شوند.  اونس جهانی طلا در پایان هفته قبل در محدوده بالای دو هزار و ۴۰۰ دلاری به تعطیلات رفته بود، با توجه به تعدیل قیمت دلار در واکنش به محدوده حمایتی مهم پس از اصلاح سنگین قیمتی، معامله‌گران طلا در واکنش به حرکت اونس جهانی طلا و حباب منفی طلای آب شده وارد صندوق‌های طلا شدند و صندوق‌های طلا ورود پول ۱۰۷ میلیارد تومانی را ثبت کردند.