hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نمایشگاه مجازی عکس قم تلاشی موفق برای جبران تعطیلی نگارخانه‌ها بود

نمایشگاه مجازی عکس قم تلاشی موفق برای جبران تعطیلی نگارخانه‌ها بود

رئیس انجمن عکاسان قم گفت: ایجاد نمایشگاه مجازی عکس و انتشار آثار برگزیده عکاسان استان، تلاشی موفق برای جبران تعطیلی نگارخانه‌ها ناشی از شیوع کرونا بود.

به گزارش رویداد ایران_قم،ابراهیم سلیمانی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مصوبه شورای ملی مبارزه با کرونا و تعطیلی تمام زیرساخت‌های فرهنگی از جمله نگارخانه‌ها در تمام استان‌های کشور از جمله قم اظهار کرد: با تصویب تعطیلی تمام مجموعه‌های فرهنگی و ممنوعیت هر گونه فعالیت این مکان‌ها از اسفندماه ۹۸، فعالیت در نگارخانه فرهنگ قم نیز به حالت تعلیق در آمد.

وی ادامه داد: با گذشت حدود سه ماه از آغاز تعطیلی نگارخانه‌ها،‌ آثار به نمایش گذاشته شده در آخرین نمایشگاه عکس در نگارخانه فرهنگ قم همچنان بر دیوارهای مجموعه نصب و باقی مانده ‌است.

سلیمانی، گفت: اگر چه نمایشگاه مجازی با تمام ویژگی‌های آن نمی‌تواند جایگزین کاملی برای نگارخانه‌ها باشد، ولی در شرایط تعطیلی، می‌تواند بهترین جایگزین باشد.

رییس انجمن عکاسان قم اظهار داشت: با تعطیلی نگارخانه‌ها، نمایشگاه‌های عکس استان به فضای مجازی منتقل شد و به این اقدام شاهد انتشار فراگیر آثار عکاسان استان در قالب این نمایشگاه در هفته‌های اخیر هستیم که با استقبال خوب عکاسان قم مواجه شده ‌است.

سلیمانی ادامه داد: آثار عکاسان استان در قالب گزارش‌های تصویری در ایام شیوع کرونا و ثبت وضعیت بهداشتی و تلاش‌های کادر درمانی استان در راه مبارزه با این بیماری، بازتاب‌های زیادی در محافل هنری کشور داشته ‌است.

وی اظهار داشت: انتشار تصاویر در قالب فضای مجازی که با استقبال مخاطبان نیز مواجه شده‌، این بستر را فراهم کرده ‌است که آثار عکاسان استان به صورت تجمیع شده به نمایش در آید ضمن اینکه مخاطبان استان‌های دیگر نیز به سادگی به این آثار دسترسی خواهند داشت.

رییس انجمن عکاسان قم گفت: حضور طلاب جهادی برای کمک به کادر درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و همچنین اهمیت ثبت تلاش‌های کادر درمانی برای مقابله با کرونا موجب شد تا عکاسان خبری استان از همان روزهای ابتدایی در میدان حضور داشته باشند.

وی بابیان اینکه تا کنون دست‌کم ۲ عکاس خبری استان به کرونا مبتلا و چند تن دیگر نیز با علائم این بیماری دست‌به‌گریبان شده‌اند، ‌ادامه داد: شاهد تولید حجم بسیار زیاد آثار تصویری و انتشار لحظه‌به‌لحظه آن در بسترهای مختلف رسانه‌ای و مجازی در قم هستیم که این نشان از پای‌کار بودن عکاسان خبری استان است.

 
*هانی احمدزاده 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد