hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > مبادله سه تفاهمنامه همکاری بین وزارت فرهنگ و استانداری فارس

مبادله سه تفاهمنامه همکاری بین وزارت فرهنگ و استانداری فارس

به دنبال سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شیراز، سه تفاهمنامه بین این وزارتخانه و استانداری فارس، امضاء و مبادله شد.

تکمیل و بهره‌برداری از کتابخانه‌های عمومی، تعمیر و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری و تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های فرهنگی و هنری، عناوین سه تفاهمنامه‌ای بود که به امضاء وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس رسید و مبادله شد.

استاندار فارس در این خصوص ضمن بیان اینکه کالبد جامعه، ریشه در فرهنگ، هنر و مولفه‌های تشکیل دهنده آنها دارد، گفت: فضاهای فرهنگی به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی برای شناساندن ویژگی های فرهنگی، ارتقا کیفیت فرهنگ بومی منطقه و برقراری و هنری در سطح استان تلقی می‌شود.

ایمانیه افزود: برای تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام مجتمع‌های فرهنگی و هنری در فارس تفاهم نامه ای با موضوع تامین پنجاه درصدی اعتبار مورد نیاز از جانب وزارت ارشاد و استانداری هر کدام به میزان ۷۵۰ میلیارد ریال امضاء شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت مجتمع‌های فرهنگی و هنری و لزوم برخورداری آنها از شرایط و امکانات و وضعیت مطلوب سخن گفت و ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین اعتبار برای تعمیر و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان امضا و مبادله کردیم و متعهد شدیم که هر یک مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال را در این زمینه تامین و هزینه کنیم.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در خصوص تکمیل و بهره‌برداری کتابخانه‌های عمومی استان فارس، گفت: کتابخانه تنها نهاد اجتماعی شناخته شده‌ای است که زمینه کتابخوانی را فراهم و امر مطالعه را ترویج نموده و موجودیت آن خود به خود هدف نمی‌باشد بلکه هدف اصلی، خدمت به مردم جامعه است که با توجه به وجود پروژه‌های نیمه تمام احداث کتابخانه عمومی در سطح استان، اتمام و بهره‌برداری این پروژه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

 استاندار فارس گفت: تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌های عمومی در سطح استان به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال به نسبت مساوی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان فارس در سال ۱۴۰۳ تامین و هزینه خواهد شد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد