به گزارش اکوایران، ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم که به استان مازندران سفر کرده در مراسم جشن احیای 395 واحد تولیدی و صنعتی استان مازندران اظهاراتی بیان کرده است که مهمترین بخش‌های آن را در ادامه می‌خوانید. 

  • در بازدید قبلی ما از این کارخانه در کمال تاسف شاهد آن بودیم که بسیاری واحدهای تولیدی به دلایلی که اینجا مجال بیان آنها نیست، تا مرز تعطیلی و بعضا تعطیلی کامل پیش رفته بودند.
  • روزی که به این کارخانه آمدم کارگران دلسوز گلایه‌های زیادی از افزایش واردات بی‌رویه‌ و بی‌توجهی به این واحد‌ها داشتند اما امروز این کارخانه تولیدش به ۱۰ برابر رسیده است‌.
  • در بازدیدی که از نمایشگاه برپا شده از غرفه‌های برخی واحدهای احیا شده داشتیم، تاریخ تعطیلی آنها سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ و احیای آنها سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ عنوان شده بود.
  • این کارخانه با ۵۰۰ کارگر فعالیت دارد و برای رسیدن به مرز ۱۰۰۰ کارگر هدف گذاری کرده است.
  • باید تولیدی داشت که به دست توانای جوانان‌خودمان رقم بخورد و این در مازندران اتفاق افتاده است و صنعت چوب و کاغذ از ۴هزار تن به ۴۵هزار تن رسیده است.
  • باید به بخش‌های مردمی، خصوصی، تعاونی میدان داد تا هرچه می‌توانند در رابطه با جهش تولید ایفای نقش کنند.
  • ان‌شاءالله بتوانیم در سال جهش تولید کارنامۀ درخشانی در تولید داشته باشیم.
  • باید به بخش‌های خصوصی و تعاونی میدان داد تا هرچه می‌توانند در رابطه با جهش تولید ایفای نقش کنند. 
  • بنا به گفته مسئولان برخی از واحدهای صنعتی، تولیدات آنها استانداردسازی و تجاری‌سازی شده و صادرات را نیز آغاز کرده‌اند که اینها مایه خرسندی است.
  • شما کارگران و مدیران عزیز به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سربازان و افسران میدان اقتصاد هستید که با کار و تلاش و فعالیت در حال ناامید کردن دشمنان و امیدوار کردن دوستان و دوستداران انقلاب هستید.
  • امروز شما کارگران و مدیران عزیز واحدهای تولیدی در سنگر تولید برای استقلال اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنید تا با افزایش و رونق تولید اقتصاد را قوی کرده و اجازه ندهید تکانه‌ها اقتصاد کشور را تکان دهد و آنچه امروز برای آن جشن گرفته‌ایم مصداق همین تلاش‌ها و مجاهدت‌ها است.
  • همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند، راه‌حل اصلی رشد اقتصاد کشور رونق تولید است و شما تلاشگران این عرصه هستید. روزگاری پدران، برادران و بعضی از خود شما در سنگر دفاع از خاک میهن مجاهدت و ایثار کردید و امروز در سنگر روشن نگه داشتن چراغ تولید و رشد اقتصاد برای ناامید کردن دشمن مجاهدت می‌کنید.
  • نسبت به اینکه گام‌های بعدی در مسیر احیای واحدهای تولیدی و رونق بیشتر یافتن واحدهای احیا شده محکم و استوار برداشته شود، امیدوارم. 
  • امیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته و میدان دادن بیشتر به بخش‌های خصوصی و تعاونی بتوانیم در راستای تحقق جهش تولید کارنامه قابل قبول و قابل ارائه‌ای خدمت مقام معظم رهبری داشته باشیم.
  • احیای هر واحد تولیدی مثل کارخانه چوب و کاغذ مازندران در کنار احیای فرصت‌های شغلی مستقیم، چند برابر فرصت شغلی غیرمستقیم نیز ایجاد می‌کند و امیدوارم در سفر و دیدار بعدی ما از مازندران شاهد رونق بیشتر تولید و صنعت در کنار کشاورزی استان باشیم.

احیای یک کارخانه با ارزش 11 هزار میلیارد تومان 

براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ رئیسی همچنین در بدو ورود به استان مازندران به کارخانه تازه احیا شده صنایع چوب و کاغذ مازندران رفت و از بخش‌هایی از این کارخانه بازدید کرد.

میزان تولید کاغذ تحریر در کارخانه تازه احیاشده چوب و کاغذ مازندران از چهار هزار و 700 تن به بیش از 120 هزار تن رسیده و در سال تحصیلی جاری، کاغذ کتب دانش‌آموزان در کارخانه چوب و کاغذ مازندران تولید شد.

با احیای کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع کاغذ در ایران در حال حاضر هزار و 241 نفر در این کارخانه مشغول به کار شده‌اند.

این کارخانه در سال‌های گذشته پس از توقف فعالیت برای واگذاری 480 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود که با احیای این کارخانه هم اکنون ارزش کارخانه به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسیده است.

با بازگشت این تعداد واحدهای احیا شده به چرخه تولید در استان مازندران در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۹ هزار و ۵۴۲ هزار میلیارد ریال، برای بیش از ۹ هزار و ۵۶۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.