hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) اولین تانک جهان چه شکلی بود؟

(تصاویر) اولین تانک جهان چه شکلی بود؟

در طول سه ماه اول جنگ جهانی اول، ارتش‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا در مجموع ۳۸۰،۰۰۰ سرباز خود را از دست دادند – عددی بی‌سابقه – و تا پایان سال ۱۹۱۴، آمار کشته‌ها و زخمی‌ها از چهار میلیون نفر گذشت.

تانک‌ها نماد جنگ‌های مدرن هستند. از استراتژی پیشروی رعد آسای آلمان از طریق لهستان و فرانسه در اوایل جنگ جهانی دوم، تا استفاده از تانک‌های مدرن رزمی اصلی در خط مقدم اوکراین در سال ۲۰۲۴، این خودرو‌های زرهی در طول قرن ۲۰ و ۲۱ با نبرد‌های بی شماری روبرو بوده اند. با این حال، همیشه اینطور نبوده است. برای هزاران سال، ارتش‌های پیاده و سواره در میدان‌های باز با هم روبرو می‌شدند، تا اینکه انقلاب صنعتی، جنگ‌های مکانیزه را آغاز کرد. فناوری‌های جدید مانند مسلسل، توپخانه دقیق و تفنگ‌های دوربرد، این نوع رویارویی را غیرممکن ساخت.

به گزارش روزیاتو، در طول سه ماه اول جنگ جهانی اول، ارتش‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا در مجموع ۳۸۰،۰۰۰ سرباز خود را از دست دادند – عددی بی‌سابقه – و تا پایان سال ۱۹۱۴، آمار کشته‌ها و زخمی‌ها از چهار میلیون نفر گذشت. این تلفات عظیم مستقیماً منجر به آغاز جنگ خندق‌ها در جبهه غربی شد، جایی که خط مقدم در امتداد یک سری از خندق‌ها از مرز سوئیس تا کانال مانش تثبیت شد. در سرتاسر سال‌های ۱۹۱۵ و ۱۹۱۶، جبهه غربی در بن بست قرار داشت و حملات متعدد از هر دو طرف با هزاران تلفات همراه شده و هیچ دستاوردی برای آن‌ها نداشت. انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها در نهایت به شکلی مخفیانه، خودرو‌های زرهی یا همان تانک‌ها برای غلبه بر این بن بست ساختند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با اولین تانک‌هایی آشنا کنیم که وارد میدان نبرد شدند.

اولین تانک جهان چه شکلی بود؟ ۵ مورد از اولین تانک‌هایی که وارد میدان نبرد شدند

۵- Renault FT

این تانک اولین تانکی نیست که فرانسوی‌ها ساخته اند، اما ماندگارترین اثر را داشت و یکی از خودرو‌های نظامی است که مسیر تاریخ را تغییر داد. این ماندگاری بدین دلیل است که Renault FT اولین تانک مدرن در نظر گرفته می‌شود که دارای بدنه و برجکی بود که هنوز هم می‌توانید در بیشتر تانک‌های مدرن امروزی پیدا کنید. برخلاف طرح‌های قبلی، که هیولا‌هایی کند و سنگین بودند، Renault FT یک تانک جمع و جور و چابک بود که بر میدان‌های نبرد جنگ جهانی اول حکمرانی می‌کرد. این خودرو از یک موتور ۴.۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۳۹ اسب بخار بهره می‌برد.

با این حال، تنها هفت تن وزن و فقط دو خدمه داشت – راننده و توپچی/فرمانده. همچنین این تانک فرانسوی به یک مسلسل ۷.۹۲ میلی متری Hotchkiss یا یک توپ لوله کوتاه ۳۷ میلی متری Puteaux SA ۱۸ مجهز بود. اولین عملیات FT در ۳۱ می ۱۹۱۸ بود، زمانی که ۳۱ تانک از هنگ ۵۰۱ نیرو‌های ویژه توپخانه توانستند پیشروی آلمان را در Ploissy-Chazelle دفع کنند. این هنگ زرهی به تنهایی دو ستون نیرو‌های آلمانی را شکست داد در حالی که فقط پنج تانک خود را از دست داد. این نشان دهنده پتانسیل بالای تانک Renault FT بود و بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، آن را سفارش داده یا مجوز ساختش تحت لیسانس را بدست آوردند.

منبع: fararu-735830

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد