hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هشدار بارش‌های سیل‌آسای شدید و طوفان در ۲۱ استان کشور/ ویدئو

هشدار بارش‌های سیل‌آسای شدید و طوفان در ۲۱ استان کشور/ ویدئو

سازمان هواشناسی کشور از صدور هشدار نارنجی بارش‌های سیل‌آسا همراه با تگرگ، وزش باد شدید و طوفان در ۲۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش شبکه شرق، سازمان هواشناسی امروز برای ۲۱ استان کشور، بارش شدید باران همراه با تگرگ، وزش باد شدید و طوفان پیش‌بینی و اعلام کرد: بارش‌ها تا شنبه در اکثر نقاط کشور ادامه خواهد داشت.

هشدار سطح نارنجی امروز «چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳» برای شمال و شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی و فردا «پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳» برای نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی فارس صادر شده‌است.

پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز و فردا در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، شمال سمنان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان، کرمان، فارس، بوشهر، نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

همچنین برای جمعه در مناطقی از شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر شمال شرق شرق جنوب جنوب شرق و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی در امتداد رشته کوه البرز و نقاطی از مرکز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که طی این روز شدت بارش در شمال شرق و نوار شمالی کشور است.

شنبه در نوار شمالی و برخی مناطق نوار شرقی کشور بارش و وزش باد شدید انتظار می‌رود و یکشنبه بارش در سواحل غربی دریای خزر و شمال غرب کشور تشدید شده و در دامنه‌های جنوبی البرز نوار شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور نیز رگبار و رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

خلیج فارس و تنگه هرمز طی پنج روز آینده دریای عمان شنبه و یکشنبه و دریای خزر از شنبه تا دوشنبه مواج است.

در جریان هشدار نارنجی هواشناسی، احتمال اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و رخداد تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور نیز گفت: «موارد پیش‌بینی شده را امروز و فردا در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، کرمان، بوشهر، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و غربی شاهد خواهیم بود.»

گودرزی ادامه داد: «بارش‌ها تا اوایل هفته آتی ادامه خواهد داشت. امروز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) استان کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس و فردا پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) شرق کرمان وزش بادهای شدید می‌شود. در مناطق مستعد طوفان گرد و خاک و شن هم دور از انتظار نیست که کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا را با خود به همراه دارد.»

تهران هم با نوسانات دمایی ۱۷ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد، وزش باد را در ساعات مختلف روز تجربه می‌کند.

هشدار هواشناسی درباره تداوم بارندگی تا پایان اردیبهشت 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور تا پایان ماه جاری خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه) در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، شمال سمنان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان،کرمان، فارس، بوشهر، نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. 

او اضافه کرد: جمعه (۲۸ اردیبهشت ماه) در مناطقی از شمال غرب به استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب، جنوب شرق و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی در امتداد رشته کوه البرز و نقاطی از مرکز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی این روز شدت بارش در شمال شرق و نوار شمالی کشور خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: شنبه (۲۹ اردیبهشت) در نوار شمالی و برخی مناطق نوار شرقی کشور بارش و وزش باد شدید انتظار می‌رود. یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) بارش در سواحل غربی دریای خزر و شمال غرب کشور تشدید و در دامنه‌های جنوبی البرز نوار شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور نیز رگبار و رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: خلیج فارس و تنگه هرمز طی پنج روز آینده، دریای عمان شنبه و یکشنبه و دریای خزر از شنبه تا دوشنبه مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ اردیبهشت ماه) صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد، از بعد از ظهر وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲۹ اردیبهشت ماه) کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۸ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: sharghdaily-930818

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد