hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > شیراز مهیای اجلاس شهدای معلم فارس می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

شیراز مهیای اجلاس شهدای معلم فارس می‌شود

آن مرد که در باران آمد، گچِ تحریر را گذاشت، تفنگ را برداشت و برای همیشه رفت. او بلند و کشیده از نان دادن بابا و غذای لذیذ مادر می گفت و دورِ کمرِ چوب ها را برای حساب آموزیِ ما بند می بست که آژیر قرمز به صدا در آمد.

جنگ که تحمیل شد، معلم با نوای کاروان رفت و پیشِ علمدار ماند و نیامد. هرگز نیامد. جبهه و خاکریز را به کلاس و نیمکت، برتری داد تا از مرز و مساحتِ میهن کاسته نشود. پناهگاه های مدارس به انباری تبدیل شدند و ما ماندیم و یادآوریِ سنگر و لاله و سرود تا امروز؛ 25 اردیبهشت ماه. وضعیتِ سفید در ساختمان آموزش و پرورش فارس برقرار است و مدیر کل از برگزاری دومین یادواره شهدای معلم فارس در متنِ کنگره ملی 15 هزار شهید استان در شیراز خبر می دهد.

«فرشید قاسمی» مقام شامخ معلم و جایگاه شهید را موجب اجرایی شدن دومین پیش اجلاسیه امیران و سرداران شهید با هدف تکریم از معلمان شهید دانست و گفت: این اجلاسیه، ۲۷ اردیبهشت با حضور بیش از ۲ هزار معلم جوان از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه یادواره ۴۹۹ شهید معلم با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی برگزار می شود، ادامه داد: شهدای معلم و دانش آموز، نزدیک به یک سوم شهدای فارس را دربرمی گیرند و به زودی یادواره 3 هزار و ۷۱۳ شهید دانش آموز نیز برگزار می شود.

قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از برپایی نمایشگاه هایی با هدف افزایش بصیرت معلمان در راستای هویت افزایی آنها در این یادواره خبر داد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس نیز به برگزاری دومین کنگره ملی 15 هزار شهید استان در آبان ماه امسال اشاره و یادآوری کرد: اولین دوره اجلاسیه معلمان شهید در منطقه اروندکنار با حضور یک هزار معلم استان فارس برگزار شد.

«ایمان ایمانی فرد» با بیان اینکه به دنبال هویت مضاعف مقام معلم هستیم، گفت: پویش همیشه معلم برای این یادواره راه اندازی شد و یک هزار اثر از نقاط مختلف استان به دبیرخانه پویش رسید.

دبیر برگزاری یادواره شهدای معلم استان فارس، اضافه کرد: برپایی نمایشگاه، رونمایی از کتاب همیشه معلم و پوستر همایش علمی پژوهشی، همچنین تجلیل از خانواده معزز شهدای معلم فارس از دیگر برنامه های این یادواره است.

انتهای پیام

 

امتیاز: 1 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد