به گزارش اکوایران؛ بازار سهام در شرایط مساعدی به سر نمی‌برد. شاخص‌های سهامی یازده روز متوالی نزولی بودند و ارزش معاملات خرد روزانه حکایت از رکودی سنگین در معاملات سهامی دارد. در این یازده روز معاملاتی، 2 هزار و 351 میلیارد تومان از مالکیت حقیقی بازار سهام کاسته شده و شاخص کل بورس تهران 6.3 درصد و شاخص هم‌وزن 6.4 درصد افت تراز داشته‌اند.

شاخص کل بورس تهران در این مدت دو سطح حمایتی حساس 2 میلیون و 300 هزار واحدی و 2 میلیون و 200 هزار واحدی را از دست داده و شاخص هم‌وزن نیز سطح حمایتی 760 هزار واحدی و 720 هزار واحدی را پشت سرگذاشته است. اصلاح شاخص‌های سهامی در این مدت تا حدی بوده است که قیمت‌های اوراق سهام حدودا به سطح اسفند ماه 1402 بازگشته است. این در حالی است که بازدهی بازار‌های موازی در این مدت مثبت بوده است.

درآمد بورس انرژی ایران

خودرویی‌ها منبع اصلی فرار سرمایه شدند!

معاملات روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1402 نشان از کاهش 88.8 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی از صنعت خودرو و ساخت قطعات داشت و صنعت محصولات شیمیایی و صنعت فلزات اساسی نیز به ترتیب با 86.2 میلیارد تومان و 55.5 میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی بیشترین فرار سرمایه حقیقی قرار گرفتند. دیروز تمام صنایع سنگین بازار سهام شاهد خروج پول حقیقی بودند و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز بیش از 40 میلیارد تومان کاهش مالکیت حقیقی داشتند.

030224

سهم صنعت خودرو از جریان خروجی پول حقیقی روز گذشته 17.8 درصد و سهم صنعت محصولات شیمیایی و فلزات اساسی نیز به ترتیب 17.3 درصد و 11.1 درصد بود. این دوازده صنعت در روز دوشنبه 89.3 درصد از جریان خروجی پول حقیقی کل بازار سهام را به خود اختصاص دادند و تنها چهار صنعت (سایر واسطه‌گری‌های مالی، اطلاعات و ارتباطات، سایر محصولات کانی غیرفلزی و خدمات فنی مهندسی) در بین صنایع بورسی با ورود جریان پول حقیقی همراه بودند.

بلومبرگ: ایالات متحده عرضه جهانی غلات را محدودتر می‌کند!