hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > در تلاشيم تا سال ۱۴۰۷ کلیه پروژه‌های شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان به بهره‌برداری کامل برسند

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان عنوان کرد:

در تلاشيم تا سال ۱۴۰۷ کلیه پروژه‌های شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان به بهره‌برداری کامل برسند

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان گفت: تقریبا ۷۵ درصد از ارزش وزنی پروژه‌های تعریف ‌شده در سبد پروژه های هلدینگ پتروپالایش اصفهان مربوط به این شرکت است که بزرگترین آنها پروژه RHU و پروژه ۵ واحد پالایشگاهی می‌باشد که شامل واحد RFCC هم می‌شود.

به گزارش خبرنگار واحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، مهندس مهدی احمدی ،در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی، تصریح کرد: تقریبا از دو سال پیش فعالیت پروژه RHU آغاز شد که تاکنون حدود ۵۸ درصد پیشرفت داشته است. در فاز مهندسی نیز این طرح به پیشرفت ۹۰ درصد در بحث خرید نزدیک به ۶۷ درصد و در فاز ساخت و نصب حدود ۲۰ درصد پیشرفت به ثبت رسیده است. پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۴ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه سهامدار اصلی این شرکت، هلدینگ پتروپالایش اصفهان است، افزود: بانک‌ رفاه نیز در کنار سرمایه‌گذار اصلی که هلدینگ پتروپالایش اصفهان می‌باشد، فعالیت‌های تامین مالی را به انجام می‌رساند که بالطبع جزء سهامداران به حساب می‌آید. شرکت سهروردی به عنوان یکی از چند شرکت زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان فعالیت می کند.

احمدی درباره فعالیت‌های دانش‌بنیانی این شرکت نیز گفت: علاوه بر اینکه شرکت مشعل پویا برخی فعالیت‌های خود را با شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال می‌کند، شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان نیز ارجحیت اول پیمانکاری بسته‌های خرید خود را در حضور و همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده است. این شرکت‌های دانش‌بنیان دارای امتیاز ارزیابی فنی بالاتری هستند و ما سعی می کنیم که از این شرکت ها به عنوان زیرمجموعه برای پیشبرد بسته‌های همکاری در پروژه‌ها بهره ببریم.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه‌ شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان با اشاره به پروژه RFCC  این شرکت، اظهار داشت: محصول پروژه   RHU توسط این پروژه به محصولات قابل مطرح همچون تبدیل به بنزین یورو ۵ می‌شود. پروژه RFCC به گونه‌ای عمل می‌کند که ما حتی ادعا داریم تا به سمت تولید بنزین یورو ۶ هم حرکت می‌کنیم. در حال حاضر شاید به دلیل کارکرد خودروهای داخل کشور عرضه بنزین یورو ۶ معنایی نداشته باشد اما واقعیت این است که این پالایشگاه می‌تواند به خاطر دارابودن زمینه فرایندی تولید این محصول را به انجام برساند.

وی در ادامه به دیگر تولیدات شرکت سهروردی صفاهان اشاره کرد و گفت: یکی از تولیدات با اهمیت این شرکت در پروژه RFCC بحث تولید پروپیلن و گاز LPG برای تولید خوراک واحدهای پتروشیمی است. واحدهای پتروشیمی‌ از دیگر پروژه های تعریف شده در شرکت سهروردی می باشد که در فرایندی محصول RFCC به خوراک پتروشیمی تبدیل می‌شود. این فعالیت و فرایند تبدیل دارای ارزش ارزآوری بالایی است بدین معنا که تمام این پروژه‌ها دارای بازگشت سرمایه چهار ساله می‌باشد ولی وقتی به سمت پتروشیمی‌ها حرکت می‌کنیم این بازگشت سرمایه به هجده ماه ختم می‌شود که این موضوع سبب می‌شود تا برای پروژه‌های بعدی از سرمایه‌گذاری و تامین منابع از جاهای دیگر بی‌نیاز می‌شویم.

احمدی اضافه کرد: در حال حاضر تقریبا ۱۰ نوع محصول متنوع از واحدهای پتروشیمی در برنامه این شرکت  تعریف شده است. البته پروژه‌ RHU  در انتهای ۱۴۰۴ و RFCC هم در پایان سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری خواهد رسید. در پروژه RHU یک مرحله به عنوان بهره‌برداری زودهنگام در پایان سال آینده آورده شده و بلافاصله در یک سال بعد از آن نیز پروژه RFCC فعالیت تولیدی خود را آغاز خواهد کرد. امیدواریم تا انتهای سال ۱۴۰۷ کلیه پروژه‌های شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان به بهره‌برداری کامل برسند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد