hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > رشد ۳۹ درصدی صادرات گلستان در سال گذشته

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان:

رشد ۳۹ درصدی صادرات گلستان در سال گذشته

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : توسعه روابط با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم و رویکرد استان در توسعه تجارت خارجی، صادرات این استان در سال گذشته را با رشد ۳۹ درصدی به ۳۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رساند. 

 درویش علی حسن‌زاده در نخستین نشست خبری اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در سالجاری اظهار کرد : حجم واردات و صادرات سال گذشته گمرکات استان که از مرز اینچه‌برون انجام شد ، بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار تن بود که این اتفاق کم‌سابقه ، نشاندهنده اهمیت منطقه مرزی اینچه‌برون است.
وی صادرات غیرنفتی را پیشران اقتصادی کشور دانست و افزود : در راستای نگاه رهبر معظم انقلاب برای توسعه روابط با کشورهای همسایه و دیپلماسی سیاسی و اقتصادی دولت سیزدهم، صادرات غیرنفتی گلستان با رشد قابل‌توجهی همراه بوده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه حجم صادرات سال گذشته با رشد ۴۳ درصدی به ۵۴۴ هزار تن رسیده بیان کرد : ۳۰ کشور شامل ۱۷ کشور آسیایی، ۱۲ کشور اروپایی و یک کشور آفریقایی هدف صادراتی گلستان هستند.
حسن‌زاده ارزش کالای صادراتی گلستان به ازای هر تن کالا را ۵۸۸ دلار اعلام کرد.
وی با بیان اینکه گلستان در صادرات محصولات لبنی به ویژه پنیر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: صادرات استان از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان فروردین امسال ۷۲۲ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه دولت قبل بیش از ۲ برابر شده است .
حسن‌زاده مجموع صادرات ایران به قزاقستان را ۲۱۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود : پارسال سهم گلستان در صادرات به کشور قزاقستان ۸۹ میلیون دلار بوده که ۱۰۸ درصد بیشتر از سال قبل از آن است.
وی همچنین گفت : روند صادرات سال گذشته گلستان به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا ۹۵ درصد بیشتر شده است .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد