hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > فارس در مسیر تحول صنعتی و جهش تولید قرار دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

فارس در مسیر تحول صنعتی و جهش تولید قرار دارد

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس از اجرای برنامه عملیاتی تحولی این شرکت با رویکرد تحقق جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد و گفت:در این برنامه عملیاتی گام های اجرایی  ونقش و وظایف همه کارشناسان و مدیران این شرکت برای دستیابی به اهداف تعیین و مشخص شده است.

سید مسعود عظیمی در دیدار با اعضای سازمان مردم نهاد (سمن ) " دیدبان ارزش‌های گام دوم انقلاب"، با بیان اینکه شهرک های صنعتی از ظرفیت بالایی برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم برخوردارند، افزود: دستیابی به اهداف تعیین شده، مستلزم برنامه ای عملیاتی و هدفمند بود که این مهم با تدوین این برنامه انجام شده و در قالب آن بیش از 110شاخص را در بخش های فنی ،زیرساختی و خدمات حمایتی  مورد رصد وپایش  قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این برنامه فروردین ماه امسال در جلسه ای با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی ارائه شد، گفت: شرکت شهرکهای صنعتی فارس جزء نخستین دستگاه های استان است که برنامه عملیاتی تحقق شعار سال را تدوین و در مرحله اجرا دارد.

او با بیان اینکه شهرک های صنعتی از مهمترین بسترهای مشارکت مردم در بخش تولید و صنعت است و این مهم  با سرمایه گذاری مستقیم بخش خصوصی و مردم شکل می گیرد، گفت: نقش دولت در این زمینه تسهیل گری و حمایتی است که ایجاد وتکمیل  زیرساخت ها در شهرک ها نواحی صنعتی از مهمترین برنامه ها برای فراهم کردن فضای لازم  برای جذب سرمایه گذاران  است.

عظیمی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، تامین زیرساخت ها در شهرک های صنعتی جزء تکالیف  دستگاههای حاکمیتی است گفت:برای تحقق جهش تولیدنیازمند حمایت،همراهی و هم افزایی همه دستگاه‌ها در تامین زیرساخت های تولید هستیم .

وی در ادامه با ارائه برخی آمارهااز وضعیت تامین زیرساخت های شهرکهای صنعتی فارس گفت:یکی از مهمترین مشکلات ،تامین برق مورد نیاز شهرک های صنعتی است که امسال با جدیت پیگیری واقدام خواهد شد.

عظیمی اضافه کرد: ظرفیت تامین برق شماری از شهرک های صنعتی تکمیل و این موضوع سبب شده فعالیت واحد‌های تولیدی که به مرحله بهره برداری شده اند دچار مشکل شود.

او از اهتمام ویژه استاندار و همراهی دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات صنعتگران و شهرکهای صنعتی خبر داد و گفت:در این زمینه وبا دستور دکتر ایمانیه  درحال انعقاد تفاهم نامه های همکاری با دستگاه های اجرایی هستیم که اجرای آنها سبب تحول زیرساختی در شهرک های صنعتی فارس می شود.

عظیمی در ادامه با بیان اینکه از مهمترین ماموریت ها و رسالت های راه اندازی  شهرک های صنعتی ،ایجاد اشتغال پایدار است گفت:در این زمینه ، امسال تسریع در  بهره برداری طرح های صنعتی درحال احداث را بصورت اولویت در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود:حدود 4190 طرح تولیدی، صنعتی، صنفی، خدماتی و کارگاهی در شهرک های نواحی صنعتی استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند که از این تعداد افزون بر ۵۵۰طرح در مرحله تكميل  سالن تولید، حدود 500طرح نیز در مرحله نصب ماشین آلات و 600طرح در مرحله تكميل اسكلت است که شتاب بخشیدن به بهره برداری از آنها سبب جهش در تولید و اشتغال می شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه در این زمینه نظام بانکی نقش مهمی را برعهده دارد، گفت: بسیاری از این واحدها با تزریق میزان اندکی تسهیلات بانکی، به مرحله تولید می رسند که حمایت و همراهی بیش از پیش بانک ها را می طلبد.

عظیمی همچنین از حمایت از بخش خصوصی برای راه اندازی شهرک های صنعتی غیر دولتی در استان خبر داد و گفت: این موضوع نیز یکی از مصادیق استفاده از مشارکت مردمی در جهش تولید به شمار می‌رود که هم اکنون مراحل ایجاد ۵شهرک صنعتی غیر دولتی در استان توسط بخش خصوصی درحال اقدام است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد