hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بیانیه پایانی اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو ACD چراغ راه فعالان بخش خصوصی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر:

بیانیه پایانی اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو ACD چراغ راه فعالان بخش خصوصی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: بیانیه پایانی دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا چراغ راهی برای فعالان بخش خصوصی ایران بوده و سبب تثبیت و توسعه بازارهای صادراتی می‌شود.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی اجلاس، خورشید گزدرازی با اشاره به ظرفیت، جایگاه و سابقه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان مدیریت شایسته‌ای در میزبانی کشورهای آسیایی داشت و تمام اتفاقات اجلاس طبق برنامه پیش رفت.

او برگزاری اجلاس نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو ACD در اصفهان را افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که چنین میزبانی‌هایی باتوجه‌به جایگاه استان‌های دیگر، به آن‌ها نیز اعطا شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر با بیان اینکه حضور فعالان اقتصادی، نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و نمایندگان اتاق‌های مشترک جایگاه این اجلاس ارتقا بخشیده بود، تصریح کرد: مواردی که در نشست‌های اجلاس مطرح شد می‌تواند تعامل بین کشورهای آسیایی را افزایش دهد.

او ادامه داد: افزایش تهاتر و صادرات کالا و تبادلات تجاری با بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های کشور محقق شده و امیدواریم با افزایش سطح تعامل و گفت‌وگوها، ایران به جایگاه و پایگاه این تبادلات تبدیل شود.

گزدرازی اضافه کرد: بیانیه پایانی دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا چراغ راهی برای فعالان بخش خصوصی ایران بوده و سبب تثبیت و توسعه بازارهای صادراتی می‌شود.

او با بیان اینکه ایران یک درصد جمعیت و هشت درصد منابع جهان را در اختیار دارد، گفت: در این میان استان بوشهر نیز ظرفیت‌های مرزی و بندری بسیاری داشته می‌تواند در حوزه بازرگانی، معدن و کشاورزی نقش‌آفرینی کند؛ لذا تعاملی که بین اتاق‌های بازرگانی ایجاد می‌شود باعث دستیابی به ظرفیت‌های موجود در بازارهای هدف به‌ویژه جنوب شرقی آسیا و آفریقا خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر بر ایجاد کنسرسیوم یا ائتلاف بهتر و شایسته‌تر میان کشورهای آسیایی با مرکزیت ایران تاکید و اضافه کرد: این امر باعث می‌شود کالای صادراتی دارای کد شده و کیفیت و کمیت آن نیز تحت کنترل قرار گیرد که نتیجه آن تسهیل در دستیابی به بازارهای هدف خواهد بود.

او ادامه داد: همچنین کالاها دچار انبوه یا کمبود در فرایند تولید و صادرات نخواهد شد و این اتفاق به ارزآوری برای کشور کمک می‌کند که منجر به جهش تولید می‌شود.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد