hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > برگزاری اجلاس نگاه رسانه‌های دنیا به ایران و اصفهان را اصلاح کرد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان:

برگزاری اجلاس نگاه رسانه‌های دنیا به ایران و اصفهان را اصلاح کرد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان می‌گوید تجار باید زبانی مشترک و خارج از دولت‌ها داشته باشند.

امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان پیرامون دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) در اصفهان؛ با بیان اینکه بدون گفت‌وگو امکان هیچ تجارتی نیست، گفت: هر تجاری از تعامل بین انسان‌ها شروع می‌شود.ACD به‌عنوان نهادی که ۳۵ درصد GDP جهان و ۵۶ درصد جمعیت جهان را پوشش می‌دهد، می‌تواند در حوزه تجاری گفت‌وگومحور باشد.

او افزود: اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو ACD نیز از توسعه گفت‌وگوها و رشد تعامل‌ها استقبال کردند و این موضوع باعث رشد همکاری‌ها میان کشورهای آسیایی خواهد شد.

کشانی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی مانند هر تشکل بزرگی زمینه‌ساز فرصت‌ها است که باید از آن استفاده شود. اتاق بازرگانی باید زمینه‌سازی کند که حضور هیئت‌های خارجی از جمله موارد مهم است، اما اینکه چه میزان کاربردی باشد به پیگیری فعالان اقتصادی بستگی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در خصوص میزبانی اصفهان از اجلاس کشورهای آسیایی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا گفت: در روزهایی که رسانه‌های دنیا سعی داشتند ایران و به‌ویژه اصفهان را با اخبار غیرواقعی ناامن اعلام کنند برگزاری اجلاس نگاه‌ها را به شرایط اصفهان و ایران تغییر داد.

او با اشاره به تفاوت زبان تجارت و سیاست، اظهار کرد: تجار و بازرگانان خارج از دولت‌ها، زبان ویژه خود را می‌خواهند و این موضوعی بود که در اجلاس مطرح کردیم. شاید دولت‌ها به تصمیم دیگری برسند؛ اما ما تجار آسیایی باید زبان و قوانین مشترک خودمان را داشته باشیم.

کشانی با بیان اینکه اصفهان رتبه صادراتی خوبی در کشور ندارد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا توان صادراتی و ارتباط تجاری استان را رشد دهیم. وقتی در حاشیه اجلاس میزبان نماینده اتاق امارات بودیم، هر استان ایران را با یک ویژگی می‌شناخت و جالب اینکه اصفهان را به سرآمدی در تجارت معرفی می‌کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد