hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > زمینه رونق گردشگری بین ایران و قطر فراهم است

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی قطر:

زمینه رونق گردشگری بین ایران و قطر فراهم است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان به همراه جمعی از رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشور با نمایندگانی از اتاق بازرگانی قطر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی اجلاس، در حاشیه برگزاری اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه باید نگاه تخصصی به تجارت داشت اظهار کرد: هیئت تجاری باید تخصصی باشند؛ مثلاً اینکه در یک‌رشته تخصصی همانند فولاد یا دیگر حوزه‌ها ورود پیدا کنند.

رؤسای اتاق‌های بازرگانی شهرکرد، سنندج و بیرجند در مورد ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان‌ها و مزیت‌های تعامل بین‌المللی با کشورهای همسایه به‌خصوص قطر بحث و گفتگو کردند.

رئیس اتاق بازرگانی شهرکرد اعلام آمادگی این استان جهت تأسیس دفتر بازرگانی در قطر را باتوجه‌به مزیت‌های تجاری این استان مطرح کرد. از سوی دیگر رئیس اتاق بازرگانی بیرجند نیز گفت: به دنبال جذب صنایع تبدیلی در حوزه معدن هستیم.

 

 عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی قطر گفت: با وجود تحریم‌های متعدد علیه ایران اما ما روابط خوبی با این کشور داریم و سالانه هیئت‌های تجاری زیادی از کشور ایران به قطر سفر می‌کنند این در حالی است که ایران از لحاظ کالای مصرفی نیازی به قطر ندارد.

 محمد بن احمد محمد العبیدلی اظهار کرد: به دنبال این مسئله هستیم که ایرانیان تا چه میزان می‌توانند از پتانسیل‌های قطر در جهت سرمایه‌گذاری استفاده کنند تا در آینده اهداف هیئت‌ها برای سفر به قطر مشخص باشد.

 او با بیان اینکه قطر بازار کوچکی دارد تأکید کرد: می‌توان به بازار قطر به شکل یک هاب نگاه کرد این در حالی است که گردشگری موضوع موردعلاقه دو طرف است و برای توسعه این بخش نیاز به رفع موانع است.

 محمد بن احمد محمد العبیدلی تأکید کرد: نقاط قوت باید تقویت شود تا همکاری‌ها در این حوزه بیشتر شود.

 

 عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی قطر تصریح کرد: رسانه‌ها در مورد کشور ایران مطالب غیرواقع زیادی را مطرح می‌کنند؛ اما با سفر به ایران شاهد بودیم که هیچ‌کدام از این حواشی صحت ندارد. او در مورد تفاوت سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه با ایران گفت: ما در برخی از این کشورها با معضل انتقال پول و در ادامه نبود بنادر کشتیرانی مواجهیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد