hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خمره تاریخی هنگام حفر یک قبر در تربت‌حیدریه کشف شد

خمره تاریخی هنگام حفر یک قبر در تربت‌حیدریه کشف شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: هنگام حفر یک قبر در قبرستان یکی از روستاهای تابعه این شهرستان یک خمره تاریخی کشف شد.
علی محمدی  اظهار کرد: براساس گزارشی مبنی بر کشف یک خمره تاریخی در هنگام حفر یک قبر در قبرستان یکی از روستاهای تابعه شهرستان به این اداره بلافاصله کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت در محل حاضر شدند و پس از انجام بررسی‌ها و مطالعات اولیه شی‌ء مورد نظر به موزه اداره میراث فرهنگی منتقل گردید.
وی ادامه داد: به دلیل حساس بودن موضوع و برابر درخواست مسئولان بخش، این خمره پس از انتقال به موزه، مورد کارشناسی قرار گرفته تا قدمت آن به دست آید.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه با اشاره به اهمیت انجمن‌های میراث فرهنگی در سطح روستاها افزود: فعالیت این انجمن‌ها در مناطق مختلف باعث می‌شود افراد سودجو فرصتی برای رسیدن به اهداف پلید خود نداشته باشند و هر اتفاقی مبنی بر کشف آثار تاریخی، تغییر در بافت اصلی آن‌ها و یا سرقت این سرمایه‌های ملی، بلافاصله گزارش و پیگیری شود.
محمدی بیان کرد: اکنون در سطح شهرستان تربت‌حیدریه و زاوه بالغ بر ۳۰ انجمن میراث فرهنگی تشکیل شده و در این حوزه فعالیت دارند.
وی مطرح کرد: جذب مشارکت‌های مردمی در مرمت ابنیه تاریخی، کشف و اهدای اشیای تاریخی در چند روستا و همچنین مشارکت در دستگیری سه باند حفاری غیرمجاز از عملکرد انجمن‌های میراث فرهنگی روستایی در این شهرستان بوده است.
محمدی گفت: این شهرستان در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار گرفته و دارای ۳۵۰ جاذبه تاریخی و گردشگری است که تعداد ۵۲ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۱۵ اثر دیگر در نوبت ثبت است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد