hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ۷ خدمه کشتی توقیفی «MSC ARIES» آزاد شدند/ عکس

۷ خدمه کشتی توقیفی «MSC ARIES» آزاد شدند/ عکس

هفت خدمه کشتی توقیفی «MSC ARIES» آزاد شدند و به کشور خود بازگشتند.

به گزارش شبکه شرق، هفت خدمه کشتی کانتینری توقیفی «MSC ARIES» با ملیت هندی، استونی و فیلیپینی پس از انجام رایزنی‌ها، و درچارچوب تعاملات سیاسی و دیپلماتیک و نیز موافقت مقام قضایی، به وطن خود بازگشتند.

در راستای رایزنی‌ها و تعاملات سیاسی و دیپلماتیک صورت‌گرفته توسط وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پیگیری‌های مستمر سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین موافقت مقام قضایی، هفت خدمه دیگر کشتی توقیفی «MSC ARIES» به وطن خود بازگشتند.

درچارچوب رعایت الزامات ایمنی دریانوردی از طریق حفظ حداقل خدمه ایمن شناور، هفت خدمه کشتی کانتینری MSC ARIES تحت پرچم کشور پرتغال که تبعه کشورهای هند(5 نفر)،استونی(یک نفر) و فیلیپین(یک نفر) از کشتی پیاده و به موطن خود بازگشتند.

براساس این گزارش؛ سایر خدمه شناور مورد اشاره در سلامت کامل به روی کشتی حضور دارند و تمامی تسهیلات و دسترسی‌های لازم به منظور ارتباط تماس تلفنی و ملاقات با سرکنسول و یا سفیر مربوطه به صورت مستمر در حال انجام است.

پیش از این نمایندگان سفارتخانه‌های پاکستان، روسیه و فلیپین «پنجم اردیبهشت ماه سال جاری» با خدمه‌های خود در کشتی توقیفی «MCS Aries» در بندرعباس دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

طی ماه جاری نیز یک زن دریانورد هندی این شناور توقیف‌شده، پس از انجام فرآیند قانونی به کنسولگری هند تحویل داده شد.

کشتی کانتینری به نام «MCS Aries» با پرچم کشور پرتغال، روز شنبه «۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳» با انجام عملیات و تخلیه کارکنان روی عرشه کشتی توسط نیروهای دریایی سپاه توقیف شد.

خدمه کشتی توقیفی MCS Aries

منبع: sharghdaily-929984

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد