hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هم افزایی سپاه و بسیج و محیط زیست فارس برای ارتقاء ضریب حفاظت از پارک ملی بمو

هم افزایی سپاه و بسیج و محیط زیست فارس برای ارتقاء ضریب حفاظت از پارک ملی بمو

فرمانده سپاه فجر، رییس دادگاه نظام فارس و هیات همراه از پارک ملی بمو بازدید کردند در این بازدید که چند ساعت به طول انجامید عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گزارشی از نحوه حفاظت از پارک ارائه داد.

سردار یدالله بوعلی  فرمانده سپاه فجر استان فارس، کریمی  رییس دادگاه نظام استان و پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس به صورت پیاده از قسمت هایی از پارک ملی بمو بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست در جریان این بازدید توضیحات مبسوطی در خصوص وضعیت پارک اعم از حیات وحش، پوشش گیاهی و... سختی و شرایط کار محیط‌‍بانان، کمبود نیرو ارائه داد.

عطا پورشیرزاد  به همکاری موثر سپاه در تمام زمینه ها اشاره کرد و خواستار همکاری بسیجیان در موارد بحرانی مثل آتش سوزی و سیل شد و گفت: تعامل و هم افزایی سپاه و بسیج و مشارکت و همکاری دستگاه قضایی در افزایش ضریب حفاظت از بمو بسیار تاثیر گذار است.

پورشیرزاد گفت: انصافا بسیجیان در همه موارد همکاری خوبی با ما دارند. بسیج در بسیاری از موارد توانسته است از بزرگ تر شدن دایره بحران زیست محیطی در این پارک و در مناطق تحت مدیریت جلوگیری کند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز ضمن تشکر از مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست که در شرایط سخت و دشوار این وظیفه را به نحو احسن انجام می دهند، حفاظت از انفال الهی را کاری بسیار پسندیده و مهم عنوان کرد.

سرداریدالله بوعلی  ابراز داشت: در صورت نیاز و در زمان های بحرانی (آتش سوزی، سیل و...) در چارچوب قانون از ظرفیت بسیج استفاده می شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: آموزش جوامع محلی، پایگاه های بسیج و... باید اولویت باشد تا همه به اهمیت حفاظت از محیط زیست پی ببرند.

کریمی، رییس دادگاه نظام نیز ضمن قدردانی از مدیرکل و همکاران بر حفظ و حفاظت از ذخایر و انفال الهی تاکید کرد و افزود: حفاظت از محیط زیست وظیفه همه بوده و باید همه با هم کمک کرده تا این انفال الهی حفظ شوند.

بمو یکی از پارک های ملی ایران به شمار می‌رود که چهل و هشت هزارهکتار وسعت دارد و نام آن از کوهی به نام بمو که در بلندترین نقطه این منطقه قرار دارد، اقتباس شده است.

پارک بمو که به واسطه عبور بزرگراه  شیراز اصفهان به دو بخش شرقی- غربی تقسیم شده، از لحاظ شمار حیوانات موجو و تنوع حیات وحش، به عنوان سومین پارک ملی حفاظت شده  کشور، پس از پارک گلستان و ارومیه معرفی شده است.

این پارک حدود چهل سال است که مورد حفاظت قرار گرفته و زیستگاه حیواناتی نظیر پلنگ ایرانی، آهو، بز، قوچ، پازن، عقاب و …. محسوب می شود.

اقلیم پارک ملی بمو نیمه خشک سرد با بارندگی زمستانه است و از ویژگی های بارز  آن می توان به چشم انداز ها و مناظر ویژه کوهستانی همراه با دره های عمیق، صخره ها و پرتگاه ها اشاره کرد  که آن را به یک ژئو پارک مبدل کرده است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد