hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > نشست تخصصی وبیناری به مناسبت "روز جهانی تن ماهیان" در چابهار برگزار شد

نشست تخصصی وبیناری به مناسبت "روز جهانی تن ماهیان" در چابهار برگزار شد

 نشست تخصصی_ وبیناری به مناسبت "روز جهانی تن ماهیان" توسط مرکز تحقیقات شیلاتی آب‌های دور چابهار  با همکاری سازمان شیلات ایران، دانشگاه سلطان‌قابوس عمان و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.

به گزارش رویداد ایران در این نشست اشکان اژدری، رییس مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار به اهمیت روز جهانی تن‌ ماهیان اشاره کرده و خواستار توجه بیشتر به این ذخایر با ارزش شد.
عباسپور نادری، مدیر کل صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در خصوص اهمیت تن‌ماهیان، نقش و جایگاه IOTC و قعطنامه‌های آن مطالبی بیان کرد و به بررسی مدیریت صید تون‌ماهیان در کشور پرداخت.
رییس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر آبزیان مرکز تحقیقات شیلات میزان صید و تجارت تن‌ماهیان در ایران و جهان را بررسی کرده و بر اهمیت نقش تن ماهیان در ارزآوری برای کشور تاکید کرد.
احمدرضا هاشمی میزان صید بی‌رویه تن ماهیان (براساس وزن) در جهان را حدود ۱۰ درصد و در آب‌های جنوب کشور را بیش از این مقدار عنوان کرد.
فرهاد کی‌مرام، رییس دوره‌ای کارگروه تن‌ ماهیان ساحلیIOTC) ) به جایگاه صید تن‌ماهیان ایران در اقیانوس هند و جهان اشاره کرده و راهکارها و پیشنهادهایی جهت مدیریت بهتر این ذخایر ارائه داد.
داتا (استاد دانشگاه سلطان قابوس کشور عمان) به میزان صید و روش‌های صید تن‌ماهیان در کشور عمان پرداخت و وضعیت بهره‌برداری از این ذخایر را با رویکردهای مختلف عنوان کرد.
صفی‌یاری مسئول کارگروه بهبود کیفیت، سازمان شیلات ایران از نقش و اهمیت فرآوری جهت صادرات این آبزیان با ارزش در بازار های جهانی گفت و راهکارها و پیشنهاداتی جهت افزایش ارزش‌افزوده تن‌ ماهیان در کشور ارائه کرد.
خالد نیازی صیاد و مروج روش‌های نوین صیادی سواحل مکران نیز به خواسته‌ها و انتظارات جامعه صیادی کشور جهت صید و صادرات تن‌ماهیان پرداخته و پیشنهاداتی جهت صید و فعالیت بهتر صیادان ارائه کرد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد