hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > پرسپولیس و سپاهان؛ آتشفشان های همیشه فعال

دو باشگاه که هرگز از در دوستی درنمی‌آیند

پرسپولیس و سپاهان؛ آتشفشان های همیشه فعال

بازی هفته گذشته پرسپولیس با سپاهان دیداری بسیار پرحاشیه از آب درآمد.

به هواداری سپاهان با صحبت‌هایش چنان آتشی برانگیخت که همچنان شعله ور است. اما پرسپولیس و سپاهان در یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل، شامگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه آزادی در حالی به مصاف هم رفتند که حساسیت بالای مسابقه روی کیفیت فنی دو تیم سایه انداخته بود و همین مسئله باعث شد تا هواداران در طول 90 دقیقه تنها 3 شوت در چارچوب را نظاره‌گر باشند و مجموع امیدگل دو تیم حدود یک بود. بازیکنان دو تیم در جریان بازی بارها با یکدیگر درگیر شدند که ماحصل آن، اخراج امید عالیشاه از زمین مسابقه بود. همزمان با حواشی درون زمین، روی سکوها هم هواداران با یکدیگر درگیر شدند و توجهات به سوی سکوهای بانوان بود؛ جایی که تماشاگران بانوی علاقه‌مند به تیم سپاهان در طبقه اول حضور پیداکرده بودند و بانوان پرسپولیسی هم به‌مانند هفته‌های گذشته در طبقه دوم ورزشگاه بودند.

شعارهای تند سر داده‌شده در ورزشگاه از سوی هواداران دو تیم به تنش‌های بازی دامن زد و آتش اختلافات میان دو تیم را شعله‌ور کرد و کار به جایی رسید که دو باشگاه علیه یکدیگر اعلام شکایت کردند. در این میان پیرمرد علاقه‌مند به سپاهان با ادبیاتی زننده و دور از شان و عرف جامعه، علیه هواداران بانوی پرسپولیس صحبت کرد که صحبت‌های او بعد از پایان مسابقه به سرعت در فضای مجازی وایرال شد.

باشگاه سپاهان در بیانیه‌ای رسما فعالیت رسمی پیرمرد جنجالی را در نقش لیدر باشگاه سپاهان تکذیب کرد و این هوادار سالخورده سپاهان تصمیم گرفت با انتشار ویدئویی اظهارات جنجالی خود را پس بگیرد و از هواداران دو تیم عذرخواهی کرد. رضا درویش، جلال حسینی و سروش رفیعی از جمله پرسپولیسی‌هایی بودند که در فضای مجازی به سرعت علیه اظهارات جنجالی هوادار سپاهان موضع گرفتند. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و مسئولان دو تیم پرسپولیس و سپاهان بعد از حواشی ایجاد شده، موضع‌گیری تندی نسبت به یکدیگر داشتند؛ به‌طوری‌که حسین بادامکی به نمایندگی از باشگاه پرسپولیس در نقش معاون ورزشی و مسعود سعیدی در قامت مدیر رسانه‌ای سپاهان مناظره جنجالی داشتند. بادامکی در صحبت‌های خود مدعی شد که حواشی بازی، روی نتیجه آن هم تاثیرگذار بوده و تحریک تماشاگران پرسپولیس به‌واسطه رفتار بازیکنان سپاهان بوده است. معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس همچنین نسبت به رفتار مسئولان باشگاه اصفهانی موضع گرفت و توضیح داد با وجود انجام رفتار اشتباه از سوی هواداران طلایی‌پوش، باشگاه سپاهان از آن‌ها حمایت کرده است.

مسعود سعیدی، مدیررسانه‌ای سپاهان هم نسبت به حواشی ایجاد شده واکنش نشان داد و گفت: «رسانه‌ها در این موضوع رفتار عادلانه نداشتند و فقط ویدیو پخش‌شده از هوادار سپاهان را وایرال کردند و فحاشی به امید نورافکن، رامین رضاییان، پیام نیازمند، سیاوش یزدانی و بازیکنان ارزنده سپاهان را ندیدند و در این‌باره صحبتی نکردند.»مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان در حالی مدعی شده است که پیرمرد جنجالی جزو لیدرهای رسمی باشگاه اصفهانی نیست که در طرف مقابل، پرسپولیسی‌ها با انتشار تصاویری از حضور پیرمرد خبرساز در اردوی سپاهان و همراه این تیم در سفرها، ادعای مسئولان تیم اصفهانی را تکذیب کرده‌اند. البته مجادله کلامی مسئولان دوباشگاه همچنان ادامه‌دار بوده و بعید است به این زودی تمام شود. تازه‌ترین تحولات در این حوزه هم به محرومیت فرد خاطی از سوی کمیته انضباطی و واکنش باشگاه سپاهان به این حکم بازمی‌گردد. بر این اساس حکم صادرشده فرد منتسب به باشگاه سپاهان تا ده سال آینده اجازه حضور در هیچ ورزشگاهی برای تماشای بازی فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال را نخواهد داشت.

فدراسیون اظهارات او در گفتگو با خبرنگاران را مصداق بارز توهین و هتک حرمت خوانده است. همچنین فدراسیون فوتبال اعلام کرده که این پرونده برای رسیدگی به تخلفات اشخاص حقیقی و حقوقی بازخواهد ماند تا به این ترتیب مشخص شود که احکام بعدی نیز در راه هستند. اما همان گونه که اشاره شد این حکم بلافاصله با واکنش باشگاه سپاهان روبرو شد. در بیانیه چهاربندی باشگاه سپاهان صراحتا از کمیته انضباطی خواسته شده تا به تخلفات تماشاگران پرسپولیس هم رسیدگی شود. آن‌ها همچنین تاکید کرده‌اند هرگونه سهل‌انگاری دراین‌باره منجر به تسری این حرکات و رفتار زشت در دیگر استادیوم‌ها خواهد شد که مسئولیت اولیه آن بر عهده رکن قضایی فدراسیون فوتبال خواهد بود. به‌هرحال هنوز پرونده این بازی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بسته نشده است. از سوی دیگر حاشیه‌های پیرامون این دوباشگاه به این دیدار محدود نشده و هر فصل به گونه‌ای تازه مطرح می‌شود. در چند فصل گذشته هم حتی اگر هواداران دو تیم با هم مشکلی پیدا نکرده‌اند در داخل زمین بازی آنقدر مسئله پیداشده تا هفته‌ها این دیدار را تحت تاثیر قرار دهد. به‌هرحال آنچه مشخص است غلبه حاشیه بر متن بدون تردید کیفیت فنی هر مسابقه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بازی چهارشنبه شب دو تیم هم به شدت متاثر از این موضوع بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
امیر حسین احتشامی
امیر حسین احتشامی
خبرنگار ورزشی

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد