hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > هرگز سراغ این محصول مزدا نروید!/ ناکامی بزرگ سامورایی‌ها+ عکس

هرگز سراغ این محصول مزدا نروید!/ ناکامی بزرگ سامورایی‌ها+ عکس

اقتصادنیوز: شرکت مزدا در تولید خودروی برقی نتوانست آنطور که باید سربلند بیرون بیاید و تا این کمپانی ژاپنی به فکر تغییر روند تولید این محصولات بیفتد.

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها که رقابت بر سر عرضه بهترین خودروی برقی در میان خودروسازان بزرگ جهان حسابی شدت گرفته است، شرکت مزدا را می توان ناکام بزرگ این عرصه دانست. اولین خودروی برقی این کمپانی نام آشنا به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار خودرو شکست تمام عیار بوده است.

مزدا MX-30 اولین خودروی برقی مزداست که در ایالات متحده فروخته شد؛ محصولی که عناصر دوست‌داشتنی داشت، اما در میزان بسیار کم و دو رقمی فروخته شد و تعدادی ایرادات غیرقابل اغماض داشت. این در حالیست که در چین، بازار خودروهای برقی حسابی داغ است و تقریباً هر شرکت غربی که در آنجا فعالیت و خرید و فروش می‌کند، با اقبال مشتریان رو به رو می شود. به عنوان مثال، مزدا دو خودروی برقی را در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش گذاشت که شامل سدان EZ-6 و کانسپت آراتا SUV بود.

خبر مرتبط
قلدر تمام برقی آلمانی خودنمایی کرد/ محصول لاکچری مرسدس بنز در ایران چند؟+ عکس
قلدر تمام برقی آلمانی خودنمایی کرد/ محصول لاکچری مرسدس بنز در ایران چند؟+ عکس

اقتصادنیوز: جدیدترین محصول شاسی بلند تمام برقی مرسدس بنز سرانجام رونمایی شد تا انتظار علاقه مندان به محصولات این خودرو سرانجام پایان پیدا کند.

EZ-6 یک سدان جذاب است که دیفرانسیل عقب دارد و نوع EV آن دارای توزیع وزن 50:50 خواهد بود. با توجه به تمرکز مزدا بر دینامیک رانندگی حتی در محصولات کمتر اسپورت، این امیدواری وجود دارد که EZ-6 به همان زیبایی که به نظر می رسد رانندگی کند.

مزدا

در حالی که چراغ‌های جلو تا حدی معمولی هستند، جلوپنجره بزرگ - که توسط خندقی از تریم متضاد عمیق پوشیده شده است - بسیار شبیه به اصول طراحی مزداست. فضای داخلی هم اگرچه زیباست، اما دی‌ان‌ای طراحی آن چندان با محصولات USDM مزدا سازگار نیست و این احتمالاً به دلیل این است که خودروی مورد بحث محصول سرمایه‌گذاری مشترک چانگان و مزداست. چانگان 50 درصد از سهام این سرمایه گذاری را در اختیار دارد و خودش مجموعه ای سرگیجه آور از وسایل نقلیه را با برندهای مختلف تولید می کند.

خودروی دیگری که مزدا در پکن به نمایش گذاشت، شاسی بلند آراتا است که شبیه نسخه اغراق آمیز و مفهومی کراس اوور CX-30 است. چانگان مزدا آن را "مدل مفهومی طراحی یک خودروی الکتریکی" می نامد.

در نهایت آنچه مشخص است، این محصولات مزدا چیزی فراتر از قصد این خودروساز برای ادامه سرمایه‌گذاری در چانگان مزدا و همسو کردن محصولات محلی چینی خود با خودروی برقی ندارند.

منبع: eghtesadnews-644245

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد