hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > سهم یک درصدی گردشگری در سمن‌های فارس

معاون استانداری فارس مطرح کرد:

سهم یک درصدی گردشگری در سمن‌های فارس

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری با اشاره به فعالیت بیش از 1200 سمن در فارس، سهم گردشگری در این بخش را حدود یک درصد ذکر کرد.

محمد فرخ‌زاده در جلسه هیئت اندیشه‌ورز حوزه گردشگری و زیارت فارس، با بیان اینکه بیش از 1200 سمن در این استان فعال است، افزود: متاسفانه سهم گردشگری از این تعداد سمن حدود یک درصد است و این یعنی ناشناخته بودن گردشگری برای عموم و علاقه‌مندان و کاهش نظارت مردمی بر تاسیسات گردشگری و زیارتی و به تبع آن نزول کیفیت خدمات و زیرساخت‌ها.

معاون استانداری فارس با تشریح گستردگی زمینه‌های گردشگری و وجود نیروهای متخصص و علاقه مند این حوزه در فارس، گفت: باید زمینه لازم برای ورود و فعالیت این نیروها در قالب سازمان های مردم نهاد تسهیل و در فرآیند صدور مجوز تسریع شود.

فرخ‌زاده تاکید کرد: در زمینه تحقق شعار سال لازم است فارس را از ایده پردازی و امضاء تفاهم نامه و رونمایی به عملیاتی کردن این موارد سوق دهیم و یکی از راهکارها مردمی سازی، بالا بردن سطح نظارت عمومی و آموزش فراگیر است.

وی با تاکید بر ضرورت اقدام مشترک بخش خصوصی و مردمی در این امر افزود: اولویت مهم معاونت گردشگری در سال جدید رونق اقتصادی بر پایه گردشگری و تقویت اقتصاد محلی و روستایی از روش مردمی سازی، آموزش، راهبری و نظارت خواهد بود و در این راستا، روستاها به خصوص روستاهای هدف گردشگری و جامعه عشایری از اهداف اصلی است.

فرخ زاده با بیان اینکه تبیین رویکردهای اقتصاد گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: آموزش روش های تامین مالی برای جوامع محلی و دهیاران و بخشداران باید بر مبنای استعداد هر منطقه مورد بازنگری قرار گیرد و برنامه مدون آموزشی با کمک هیات اندیشه و میراث فرهنگی استان شکل داده شود.

به گفته این مقام مسئول، «وعده صادق» منحصر به حماسه آفرینی در مقابل دشمن نبود و این کلید واژه باید در عمل محقق گردد. مردم وعده صادق و کار و تقویت اقتصاد و معیشت برای مشارکت در حرکت مطلوب می خواهند.

در این نشست دیدگاه ها و نظرات اعضاء  برای چگونگی بالا بردن نحوه مشارکت به ویژه نقش سمن های فعال در حوزه گردشگری و زیارت مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد