hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > تجلیل از کارگران نمونه توزیع برق شیراز

تجلیل از کارگران نمونه توزیع برق شیراز

در بزرگداشت مقام کارگر، طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد، از کارگران شاغل در شرکت توزیع نیروی برق شیراز، تجلیل و قدردانی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز در آیین گرامیداشت روز کارگر، گفت: صنعت برق نقش زیرساختی در ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و توسعه پایدار به ویژه تخصیص منابع به بخش مولد بر عهده دارد.

محمدرضا سلاحی ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت که به نام صنعت برق، نامگذاری شده است، گفت: امسال نیز همانند ادوار گذشته، فعالان صنعت برق به عنوان بسترساز توسعه، وظیفه سنگینی در راستای تحقق شعار سال یعنی " جهش تولید با مشارکت مردم" برعهده دارند .

او با بیان اینکه کار کیفی با منابع انسانی متخصص و متعهد و با انگیزه محقق می شود، گفت: از گذشته تاکنون از سوی توزیع برق شیراز، با هدف آموزش و کسب و ارتقاء مهارت‌های فردی و گروهی و همچنین بهبود شرایط رفاهی کارگران اقدامات اثرگذاری نظیر راه‌اندازی مرکز تخصصی فنی حرفه‌ای مهارت، بیمه تکمیلی و طرح طبقه بندی مشاغل و توجه به نیازهای مهارتی همچنین مباحث اعتقادی و مذهبی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: یکی از برنامه‌های این شرکت توسعه امکانات رفاهی از طریق بهره گیری از راهکارهای قانونی، همچنین ایجاد ارزش افزوده مانند فعالیت تعاونی مسکن است.

او با یادآوری اینکه، مرکز فنی و حرفه‌ای مهارت از سال ۱۳۸۷ برای اولین بار در کشور توسط توزیع برق شیراز با هدف ارائه خدمات آموزشی و مهارتی، با همکاری و همراهی سازمان فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شد، گفت: بالغ بر ۸۰ درصد نیروهای آموزش دیده در این مرکز به واسطه مهارت‌های کسب شده در رشته‌های فن ورز هوایی، فن ورز نصب کنتور، فن ورز تست کنتور و جذب بازار کار شده‌اند.

سلاحی اضافه کرد: رویکرد مشترک توزیع برق شیراز و اداره کل فنی و حرفه‌ای فارس از ارائه آموزش رایگان به داوطلبان در مرکز یاد شده، رویکردی جامع نگر و بلند مدت در راستای توانمندسازی نیروهای حرفه ای است و امروز می‌توان شیراز را در بسیاری از زمینه‌های مهارت‌آموزی صنعت برق، قطب منطقه دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، یکی از برون‌دادهای اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای کاری را، کسب مقام‌های برتر در مسابقات مهارت شغلی در سطح ملی عنوان کرد.

معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق شیراز نیز در خصوص فراهم شدن امکانات رفاهی و امنیت شغلی کارگران گفت: دو اقدام مهم در این راستا عبارتند از پوشش  بیمه تکمیلی کارگران از سال ۱۳۹۶ و افزایش سهم شرکت در بیمه تکمیلی از سال قبل و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است که منجر به امنیت شغلی بیشتر می‌شود.

سعید خواجه فرد گفت: با هدف رفاه بیشتر و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های خانه کارگر اعم از مهمانسرا، تخفیف خرید و ... تمامی کارگران با هزینه شرکت به عضویت خانه کارگر درآمده‌اند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع برق شیراز نیز گفت: خوشبختانه در سالیان اخیر  توجه ویژه‌ای به ایمن سازی شرایط کار و تاسیسات و شبکه شده است، به‌طوریکه در سال ۱۴۰۲ اعتبار این حوزه بیش از صد در صد افزایش داشت.

مصطفی رئیسی گفت: از اقدامات مهمی که منجر به پایداری بیشتر شبکه و کاهش محسوس خاموشی و پیشگیری از بروز حادثه می‌شود، شناسایی و رفع کانون‌های خطر آفرین در شبکه های توزیع برق و روشنایی معابر است.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع برق شیراز عملیات گروهی تعمیرات پیشگیرانه را اقدامی موثر برای افزایش پایداری و ایمن سازی شبکه دانست و گفت: طی چند سال اخیر بیش از ۲۰۰۰ عملیات تعمیرات گروهی بر روی شبکه‌های توزیع برق در محدوده تحت مدیریت توزیع برق شیراز انجام شده است.

رئیسی با یادآوری اینکه طی سال گذشته تعداد ۴ هزار و ۷۹۷ نقطهٔ خطرناک در شبکه توزیع برق شناسایی و رفع شده است، گفت: با رعایت مراحل چهارگانه اعمال خاموشی توسط برقکار، رعایت دستورالعمل‌های ایمنی، بررسی خطرات و شرایط محیط کار قبل از شروع به کار، رعایت نظم و آراستگی در محیط کار و سرپرستی مناسب و نظارت دقیق حین اجرا می‌توان از حوادث احتمالی پیشگیری کرد.

طی این آیین، از چهل کارگر شاغل در شرکت‌های پیمانکاری تابعه توزیع برق شیراز و ۱۴ کارشناس ناظر که علاوه بر تخصص و تعهد به شرایط ایمن در محیط کار توجه ویژه‌ای داشته‌اند، تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد