hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > فارس در جهادتبیین و رونق گردشگری و نهضت ملی مسکن پیشتاز است

استاندار فارس:

فارس در جهادتبیین و رونق گردشگری و نهضت ملی مسکن پیشتاز است

استاندار فارس با ارائه گزارشی، این استان را در زمینه‌های جهادتبیین، رونق گردشگری و طرح نهضت ملی مسکن، دارای جایگاهی مناسب و پیشتاز در کشور توصیف کرد.

دکتر محمد هادی ایمانیه با تبریک فرارسیدن روز معلم گفت: تمامی دستگاه ها و مجموعه ها در راستای تحقق شعار سال رسالتی بر عهده دارند که باید به وظایف خود عمل کنند.

وی به اعطای رتبه اول جهاد تبیین دستاوردها به استان فارس اشاره کرد و گفت: این رتبه به لطف خوش‌سلیقگی‌ها و تلاش‌های روابط عمومی‌ها و به‌ویژه‌خبرنگاران استان به‌دست آمده است و قدردان همه آنان هستیم.

استاندار فارس، با اشاره به برنامه‌ریزی های انجام شده برای تکمیل و تعیین تکلیف ۶۴ پروژه کلان استان طی چهار سال آتی گفت: در جلسه‌ای با حضور امام جمعه شیراز، نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی و مسئولان قضایی استان برگزار شد همه هم قسم شدیم تا برای به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها طی چهار سال آتی تلاش کنیم.

ایمانیه با بیان اینکه منتظر مشخص شدن سه کرسی باقیمانده نمایندگی مجلس در استان هستیم، اظهار داشت: پس از مشخص شدن تیم فارس در مجلس شورای اسلامی راهکارهای عملیاتی شدن اهداف کلان استان با حضور آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس بررسی و تصمیم گیری شود.

وی اظهار کرد: در انتخاب این ۶۴ پروژه نگاه کلان استانی و ملی داشته ایم و تلاش شده پروژه هایی انتخاب شوند که منافع آن برای تمام استان و حتی کشور باشد.

دکتر ایمانیه گفت: استان فارسی‌ها نفوذ خوبی در مدیریت کشور دارند و می‌خواهیم از این نفوذ در جهت تکمیل پروژه‌های استانی استفاده کنیم.

او از رایزنی با چهره های شناخته شده با هدف پیشبرد اهداف استان خبر داد و افزود: طی جلسه ای با افرادی از استان فارس که در حوزه های اقتصادی و مالی کشور صاحب منصب هستند، مقرر شد دبیرخانه ای در جهت تامین مالی پروژه‌های بزرگ فارس تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در سفر دوم هیئت دولت به استان فارس، اعتباری نزدیک به ۵۵٠ هزار میلیارد تومان در قالب ۲٠۱ تفاهم‌نامه نوشته شده است، گفت: هر هفته تعدادی از این تفاهم‌نامه‌ها مرور و موانع و مشکلات آن‌ها بررسی می‌شود که مشکل عمده آن‌ها منابع مالی است و نیاز است که سرمایه‌گذاران را در کنار خودشان داشته باشند.

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنانش پیرامون دستاوردهای این استان در حوزه گردشگری در سال ۱۴۰۲ گفت: از جمله این دستاوردها می توان به رتبه نخست ستاد اجرایی خدمات سفر کشور، رتبه نخست اسکان، رتبه نخست ثبت آثار تاریخی جهانی و ملی، رتبه نخست ستاد اربعین، رتبه نخست شهرها و روستاهای جهانی ثبت شده در زمینه صنایع دستی، رتبه سوم کشور در تعداد مراکز درمانی و بیمارستان های دارای مجوز پذیرش بیماران بین المللی و گردشگران سلامت و رتبه دوم کشور در زمینه پذیرش بیماران بین المللی اشاره کرد.

ایمانیه با اشاره به برخی از ظرفیت های استان در حوزه گردشگری گفت: استان فارس دارای ۷۷ کاروان سرا، یک هزار و ۴۶۵ اثر ثبت ملی، ۱۲ اثر ثبت جهانی، سه هزار و ۱۰۰ بنای گردشگری و ابنیه تاریخی دارای ثبت ملی، جهانی، تپه و محوطه، ۶۹ هتل فعال، ۲۰ هتل در حال ساخت، ۹۱ هتل آپارتمان فعال، ۱۶۵ بوم گردی دارای مجوز و ۱۳۴ مهمانپذیر است.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ مجوز احداث بیمارستان وزارت نفت به نام شهدای نفت نیز در شهر سلامت اخذ شد و هم اینک در شهر سلامت مشغول احداث زیرساخت ها هستیم که سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به مدیریت شهر سلامت برای انعقاد تفاهم نامه اقدام کنند و پس از انعقاد تفاهم نامه، زمین تحویل آنها خواهد شد.

استاندار فارس گفت: راه اندازی دفتر گردشگری سلامت در کشور عمان، آغاز فعالیت انجمن حرفه ای گردشگری سلامت و صدور ۷۰۰ کارت صلاحیت برای تسهیلگران گردشگری سلامت و اعطای ۸۵ فقره مجوز کار در حوزه سلامت برای شرکت های خدمات مسافرت هوایی از دیگر اقدامات در زمینه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت است.

استاندار فارس، با اشاره به حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در این استان طی سال ۱۴۰۲ افزود: در جریان حضور این هیات ها که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

به گفته نماینده عالی دولت در استان فارس، ۶ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران خارجی منعقد شده است و شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در استان بوده‌ایم که بیشتر از کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و کشور عراق بوده‌اند.

ایمانیه اظهار کرد: عمده تمرکز ما بر روی کشورهای حوزه خلیج فارس،آسیای میانه و عراق است و ارتباط با ۲ کشور چین و روسیه را نیز دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه میزان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صنایع دستی از استان فارس به خارج از کشور صادر شده  است، گفت: این رقم فقط مربوط به آن‌هایی است که به صورت رسمی در گمرک ثبت شده است. بعضی‌ اقلام هم در چمدان دستی توسط مسافران خارج شده است.

او اظهار کرد: ثبت شهر خشت به عنوان شهر حصیربافی، افتتاح و راه‌اندازی ۳۵ کارگاه تولیدی صنایع دستی در سال گذشته از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی در استان است.

استاندار فارس، یکی از مشکلات اصلی کشور را نبود بازاریابی مناسب دانست و گفت: به منظور ساماندهی این مساله روز گذشته در نمایشگاه اکسپو تهران از پلتفرم بازاریابی توانمندی های تولیدی رونمایی شد. این پلتفرم کمک خواهد کرد که تولیدات استان از جمله صنایع دستی به راحتی در معرض دید متقاضیان داخلی و خارجی قرار گیرد.

وی، با بیان اینکه به دنبال راه اندازی و ایجاد بازارچه صنایع دستی در تمام شهرستان های فارس هستیم افزود: اگر تولیدکنندگان دلگرم به عرضه محصولات تولیدی خود می شوند، از هزینه های آنها در بحث اجاره مکان کاسته خواهد شد.

دکتر ایمانیه اظهار کرد: بحث ایجاد شهرک صنایع دستی در مجاورت نمایشگاه بین المللی در دستور کار است که با رفع موانع پیش رو، طی روزهای آتی شاهد آغاز عملیات اجرایی این شهرک خواهیم بود.

ایمانیه همچنین از آغاز بهره‌برداری دوباره از کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب خبر داد و گفت: راه‌اندازی این کتابخانه به عنوان اولین کتابخانه مردمی کشور در آستانه امتحانات دانش آموزان خبر خوبی محسوب می‌شود.

استاندار فارس به لزوم مشارکت مردم در تولید مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه مسکن پیشرفت خیره کننده‌ای داشته‌ایم و رتبه آخر ما به رتبه نهم تبدیل شده است.

او خاطرنشان کرد: برای تامین زمین شهرک جهرم، شورای عالی شهرسازی موافقت کرده است و دو شهرک هم در اطراف شیراز در کوهمره و داریون با ظرفیت ۲٠ هزار مسکن ایجاد می‌شود.

وی از استحکام بخشی آرامگاه‌های سعدی و حافظیه در صورت لزوم خبر داد و در خصوص ساختمان قدیمی مخابرات در کنار ارگ کریم‌خانی نیز گفت: در این خصوص در حال پیگیری جدی هستیم و شرکت مخابرات هم رضایت داد که از طریق تهاتر مشکل را حل کند.

استاندار فارس در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات فرهنگیان گفت: این یک مسئله استانی نیست و دولت و مجلس پیگیر آن هستند.

 

به گفته ایمانیه، برای مسیر «قره پیری» توافق شهردار شیراز و صدرا حاصل شده است.

وی گفت: شهرداری صدرا به خوبی در حال پیشبرد کار است و به شهرداری شیراز هم بسته پیشنهادی دادیم که در کیسیون ماده ۵ قرار بگیرد. در خصوص قطار شهری صدرا هم در حال مشاور گرفتن برای طراحی کار هستند.

استاندار فارس در خصوص هتل خلیج فارس که سال‌هاست نیمه‌کاره رها شده است، گفت: مالک مجموعه شکایتی که از یکی از بانک‌ها داشت که به نتیجه رسید و به زودی در این زمینه تصمیم‌گیری و از بلاتکلیفی خارج خواهد شد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد