hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدئو) پهپاد موهاوی؛ پرنده‌ای با قابلیت شلیک ۶۰۰۰ گلوله در دقیقه

(ویدئو) پهپاد موهاوی؛ پرنده‌ای با قابلیت شلیک ۶۰۰۰ گلوله در دقیقه

پهپاد موهاوی در ابتدا قرار بود قابلیت برخاست کوتاه و فرود عمودی (STOVL) داشته باشد تا در فواصل بسیار کوتاه از روی زمین برخاسته و فرود آمده و همچنین همانند یک هلیکوپتر امکان فرود عمودی داشته باشد.

جنرال اتمیکس اروناتیکال سیستمز (GA-ASI) به تازگی آزمایش شلیک با گلوله جنگی سامانه هواگرد بدون سرنشین موهاوی (Mojave unmanned aircraft system) را در بیابان یوما با موفقیت انجام داد. در این تست قابلیت‌های برخاست و فرود کوتاه پهپاد و کارایی آن در درگیری با اهداف به نمایش گذاشته شد.

سلاحی با قابلیت شلیک ۳۰۰۰ گلوله در دقیقه

به گزارش عصرایران، در این آزمایش، پهپاد موهاوی به دو سامانه غلاف سلاح دپ-۶ (DAP-۶) ساخت شرکت دیلون ارو مجهز شده بود. هر کدام از آن‌ها حاوی یک سلاح گاتلینگ ۷.۶۲ میلیمتری ام ۱۳۴ بود. پهپاد در این آزمایش با موفقیت اهداف ثابت را نابود کرد. هر سامانه دپ-۶ می‌تواند تا ۳۰۰۰ گلوله را در خشاب خود ذخیره کند و طی یک دقیقه آن‌ها را شلیک کند تا در مجموع حجم آتش به ۶۰۰۰ هزار گلوله در دقیقه برسد.

پهپاد موهاوی طی دو پرواز خود در آزمایش اخیر تقریبا ۱۰ هزار گلوله شلیک کرد.

به گفته دیوید آر الکساندر، رئیس جنرال اتمیکس اروناتیکال سیستمز، موفقیت پهپاد موهاوی در این آزمایش بر تطبیق پذیری آن و این که می‌تواند چه کار‌هایی انجام دهد، تاکید می‌کند. موهاوی این توانایی را دارد که به عنوان یک حسگر، تیرانداز، و موشک انداز عمل کند، در شرایطی که محیط‌های تهدید و آسیب پذیری‌ها را کاهش داده و از جان انسان‌ها محافظت می‌کند.

(ویدئو) پهپاد موهاوی؛ پرنده‌ای با قابلیت شلیک ۶۰۰۰ گلوله در دقیقه

منبع: fararu-730927

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد