hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > امسال 5 هزار سامانه خورشیدی در فارس راه‌اندازی می‌شود

معاون شرکت توزیع نیروی برق فارس:

امسال 5 هزار سامانه خورشیدی در فارس راه‌اندازی می‌شود

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: امسال تعداد5 هزار سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی 25 هزار کیلو وات نصب و راه اندازی می شود.

حمیدرضا جلایر افزود: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، تعداد943 سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی 6300 کیلووات با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و پانصد و هفتاد و پنج میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث 100سامانه، شهرستان بختگان با 78 سامانه و شهرستان اقلید با 71 سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان  بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب می باشد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت ازسوی دولت را از جمله مزیت های سامانه‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این سامانه ها طول عمر مفید20 ساله داشته و با شستشوی حداقل ماهی یکبار می توان بازدهی آنان را افزایش داد.

جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز اظهار داشت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشید‌ی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد