hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم

سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم

اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگوی اختصاصی با اقتصادنیوز، گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.

به گزارش اقتصادنیوز، جعفر یازرلو درباره آخرین وضعیت فعالیت جت های شخصی در ایران، به اقتصادنیوز گفت: «بر اساس آیین نامه مصوب سال 1382 هیأت وزیران به وزارت راه و ترابری، اشخاص حقیقی امکان استفاده از جت شخصی دارند. در واقع یک شخص حقیقی، می تواند یک فروند هواپیمای فوق سبک تک موتوره وارد کشور کرده و بر اساس قوانین در سامانه جامع تجارت ثبت کند.»

وی افزود: «سپس پس از طی مراحل مختلف، سازمان هواپیمایی کشوری نیز به عنوان متولی متخصص در این حوزه اظهار نظر می کند.»

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره کاربری این هواپیماها، یادآور شد: «این هواپیماها بیشتر در زمینه‌های آموزشی و تفریحی فعالیت می کنند و حدود 250 فروند هواپیمای فوق سبک با کاربری های ذکر شده در کشور وجود دارد.»

یازرلو در گفت‌وگوی اختصاصی با اقتصادنیوز ادامه داد: هواپیمایی که فرد خریداری می کند به این دلیل که شامل قواعد هوانوردی و خدمات فرودگاهی است، باید تحت نظارت و مدیریت یک آموزشگاه مجاز خلبانی قرار بگیرد تا این هواپیما قابل بهره برداری باشد و تحت خدمات نگهداری و تعمیر قرار گیرد. البته سازمان هواپیمایی کشوری به طور مداوم در حال پالایش این آموزشگاه ها است. 

وزن هواپیماهای فوق سبک

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: «هواپیماهای تا 600 کیلوگرم فوق سبک محسوب می شوند یعنی پرنده ای که هنگام پرواز وزن زیر 600 کیلوگرم داشته باشد. رده بعدی به هواپیماهای سبک اختصاص دارد که تعداد صندلی های محدودی دارد و رده بعد هم جت ها هستند.»

خبر مرتبط
تفریح جدید لاکچری‌بازها/ کرایه جت شخصی چقدر آب می‌خورد؟+عکس و فیلم
تفریح جدید لاکچری‌بازها/ کرایه جت شخصی چقدر آب می‌خورد؟+عکس و فیلم

اقتصادنیوز: همزمان با مخابره خبر امکان خرید جت شخصی توسط عموم مردم، یک علامت سوال برای افکار عمومی ایجاد شده است؛ اینکه این جت‌ها چقدر قیمت دارند و چگونه می‌توان این جت‌ها را اجاره کرد.

یازرلو افزود: «هواپیماهای جت باید تحت نظر و در اختیار یک ایرلاین باشد و اگر قصد پرواز و سفر خانوادگی داشته باشید، باید مراتب هماهنگی را با ایرلاین نگهدارنده جت مطرح کنید تا مانند سایر هواپیماها مقدمات پرواز فراهم شود. »

در ایران جت شخصی نداریم

وی همچنین به اقتصادنیوز گفت: «به طور کلی هر چند شما مالک جت هستید اما بهره بردار آن نیستید چون بهره برداری را به ایرلاین می دهید. به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد. جت هایی هم که در این رده قرار دارند، بیشتر فرایند امداد و نجات و آمبولانس هوایی را انجام می دهند.»

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره آمار هواپیماهایی که در دولت سیزدهم وارد کشور شد، گفت: «در دولت سیزدهم 92 فروند هواپیما به کشور وارد شد که از این تعداد، 66 هواپیمای مسافری بزرگ، پنج هلی کوپتر و هفت هواپیمای کوچک با کاربری آموزشی بودند. همچنین از این تعداد، 14 هواپیمای دیگر زمین گیر بودند که آنها هم بازآمد شدند. »

کاهش تأخیرها با هواپیماهای جدید

یازرلو با اشاره به کاهش تأخیر هواپیماها در سال جاری، بیان کرد: «به دلیل ورود ناوگان جدید به کشور، تهیه بلیت در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته آسان تر شد؛ همچنین میانگین تأخیرها 15 دقیقه بود. حتی در برخی ایرلاین های مسیرهای داخلی هیچ تأخیری نبود و میانگین تأخیر در مسیرهای بین‌المللی هم سه دقیقه بود.»

منبع: eghtesadnews-643631

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد