hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > خودروهای ارزان تسلا روانه بازار می‌شود

خودروهای ارزان تسلا روانه بازار می‌شود

اقتصادنیوز: شرکت خودروسازی تسلا در تلاش است برای جلوگیری از مشکلات حاشیه سود و فروش خود، ارائه مدل‌های مقرون به صرفه‌تر را تسریع می‌بخشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این سازنده خودروهای الکتریکی قصد دارد تا قبل از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ تولید خودروهای ارزان‌تر را آغاز کند و این زمانی است که قبلاً متعهد شده بود که تولید آنها را آغاز کند. شرکت تسلا به رهبری ایلان ماسک با کاهش تقاضای خودروهای الکتریکی با رکود فروش کنار آمده است.

تسلا انتظارات رشد کوتاه مدت خود را کنترل و اعلام کرد که تحویل ممکن است کمتر از سال گذشته باشد. در این بیانیه آمده است نرخ رشد حجم خودروی ما در سال ۲۰۲۴، ممکن است به طور قابل توجهی کمتر از نرخ رشدی باشد که در سال ۲۰۲۳ به دست آمده است، زیرا گروه ما بر روی عرضه نسل بعدی خودرو و سایر محصولات کار می‌کنند.

راهبرد سازنده خودروهای برقی در بیشتر سال ۲۰۲۴ مشخص نیست. این شرکت در سال گذشته در تلاش برای افزایش حجم فروش، قیمت ها را کاهش داده و فقط تقاضا برای خودروهایش کاهش یافته است.

تصمیم ناگهانی ماسک روی یک روبوتاکسی اختصاصی، به مشکلات تسلا اضافه شده است. سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که این شرکت به جای آن بر روی یک مدل جدید ۲۵ هزار دلاری تمرکز کند که ماسک قول داده بود تا قبل از پایان سال آینده تولید شود.

این خودروساز همچنان سازنده برتر خودروهای الکتریکی در بازار ایالات‌متحده است اما سود آن برای چندین فصل تحت فشار بوده است. حاشیه سود ناخالص خودرو تسلا در سه ماهه اول ۱۶.۴ درصد بود که کمتر از ۱۷.۶ درصد انتظار وال استریت بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلا اوایل این ماه، بزرگترین دور اخراج خود را آغاز کرد و بیش از ۱۰ درصد از مشاغل خود را کاهش داد، اگرچه بلومبرگ گزارش داده است که این شرکت ممکن است در نهایت حدود ۲۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کند.

منبع: eghtesadnews-643562

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد