hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > اضافه شدن ۹۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب شرب فارس در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل آبفای فارس اعلام کرد:

اضافه شدن ۹۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب شرب فارس در سال ۱۴۰۲

مدیر عامل شرکت آبفا فارس گفت: سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب شرب شهرها و روستاهای این استان اضافه شد.

علی‌جان صادق‌پور ضمن اشاره به کاهش بارندگی سالانه و پراکنش نامناسب بارش‌ها در اکثر مناطق شهری و روستایی فارس، افزود: سال گذشته برای تأمین آب شرب مورد نیاز مشترکین، علاوه بر اجرای اقدامات گسترده در حوزه فنی و مهندسی، با مهندسی مجدد و ارتقاء بهره وری منابع تولید آب، میزان قابل توجهی به توان تولید آب در شهرها و روستاهای استان اضافه شد.

وی با یادآوری اینکه تنش آبی در ۴۸ شهر و ۶۱۹ روستای فارس در آستانه ی تابستان سال گذشته مهمترین چالش آبفای فارس بود، گفت: جلسات مستمر کمیته بحران شرکت و تدوین برنامه‌های موثر در حوزه‌های ساختاری و رفتاری، توانست علاوه بر پیش بینی نقاط بحران زا و در آستانه تنش آبی استان، با مدیریت مطلوب و به هنگام از بروز بحران اجتماعی پیشگیری کند.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس اضافه کرد: با توجه به رویکرد وزارت نیرو مبنی بر تسریع در محرومیت زدایی و افزایش اقدامات پیشگیرانه به منظور رفع تنش آبی در مناطق محروم، فعالیت های گسترده ای طی سال گذشته صورت پذیرفت که نتیجه آن افزایش بالغ بر ۹۰۰ لیتر برثانیه به ظرفیت تولید آب شهرها و روستاهای استان شد.

رئیس هیأت مدیرره شرکت آبفا استان فارس، اهم این اقدامات را حفر، تجهیز، کف شکنی و مهندسی مجدد ۲۴۰ حلقه چاه آب شرب، مرمت و بهسازی چشمه ها و سایر منابع آب شرب، شناسایی و تبدیل ۱۵ هزار و ۶۰۰ انشعاب غیر مجاز آب به انشعاب مجاز، تعویض بالغ بر ۵۷ هزار و ۹۰۰ کنتور خراب، جلوگیری از هدر رفت آب با اصلاح، بازسازی و توسعه بالغ بر ۸۱۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب عنوان کرد.

به گفته ی مدیر عامل شرکت آبفا فارس، سال گذشته همزمان با اجرای طرح های تأمین آب، تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی مناسب در زمینه مدیریت مصرف آب نیز مجدانه در دستور کار قرار گرفت و همچنان به عنوان یکی از ارکان سیاست‌های مدیریتی این شرکت برای اصلاح الگوی مصرف مشترکین در راستای استمرار خدمات مطلوب آبرسانی مورد توجه است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد