hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > راه اندازی نخستین سامانه ارائه خدمات درمانی خیریه‌ سرطان کشور

راه اندازی نخستین سامانه ارائه خدمات درمانی خیریه‌ سرطان کشور

مدیرعامل موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان از راه اندازی نخستین سامانه ارائه خدمات درمانی خیریه‌ آسا سرطان کشور خبر داد و افزود: فراهم کردن آسایش بیماران سرطانی، اصلی‌ترین دلیل شکل‌گیری این موسسه است.

رضا راییجی یانسری ظهر امروز در نشست خبری هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان "خیریه آسا" اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۷۷۷ روز از فعالیت این موسسه می‌گذرد، خدمات بسیار مهمی به جامعه هدف و بیماران سرطانی توسط این موسسه ارائه شده است.

وی با بیان اینکه استان گلستان یکی از پنج استان فقیر کشور است، ادامه داد: علاوه بر این متاسفانه در زمینه ابتلا به سرطان جزء پنج استان هستیم که بیماری سرطان سینه در بانوان و گوارش در آقایان بیشترین تعداد بیماران استان را درگیر کرده است.

مدیرعامل موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان، گران بودن هزینه درمان را از چالش‌های اجتماعی کشور ما در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: موسسه در حوزه درمان و تامین دارو به هیچ عنوان سقف ندارد و از بدو تاسیس تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال توسط خیران هزینه شده ولی در نقطه مقابل، ارزش خدمات ارائه شده بیش از ۵۰ میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار در کشور، سامانه ارائه خدمات درمانی خیریه‌ای توسط موسسه آسا راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: این سامانه به شکل آزمایشی فعالیت می‌کند و با حضور مسئولان ارشد کشور در نیمه دوم اردیبهشت ماه رونمایی می‌شود.

راییجی یانسری با اشاره به اینکه بالای ۱۶ هزار بیمار سرطانی در استان گلستان زندگی می‌کنند که موسسه آسا حدود دو هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است، تصریح کرد: اگر خیران بیشتر حمایت کنند قطعاً موسسه می‌تواند بیش از پیش در درمان و تامین دارو نقش مثبت داشته باشد.

ایجاد دفتر موسسه آسا در ۱۱ شهرستان گلستان

رئیس هیئت مدیره موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان "آسا"، با بیان اینکه فراهم کردن آسایش بیماران سرطانی، اصلی‌ترین دلیل شکل‌گیری تفکر این موسسه است، ادامه داد: از ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون حدود دوهزار پرونده در این موسسه ثبت شده است.

قربانعلی روشنی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ حدود سه هزار ابتدای جدید در استان گلستان شناسایی شده، افزود: تلاش شده تا خدماتی که توسط موسسه ارائه می‌شود با موسسات دیگر متفاوت باشد و هیچ وجه مبلغ نقدی به بیمار پرداخت نمی‌شود، بلکه درمان و داروی مورد نیاز بیمار توسط موسسه تامین و به بیمار تحویل می‌شود.

وی تعامل موسسه آسا با موسسات دیگر در سایر استان‌ها را یکی از اقدامات شایسته در زمینه انجام کارهای خیریه برای بیماران سرطانی عنوان کرد و گفت: موسسه آسا در ۱۱ شهرستان گلستان و بیش از ۲۰۰ روستا در اقصی نقاط استان نماینده دارد تا خدمات موسسه را به هم استانی‌ها معرفی کند.

رئیس هیئت مدیره موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان "آسا" با اشاره به اینکه ۱۹ اردیبهشت ماه سامانه ارائه خدمات درمانی خیره‌ای کشور با آدرس app.asa_charity.org به شکل رسمی راه اندازی می شود، توضیح داد: مدارک بیمار شامل "کارت ملی، شرح وضعیت پزشک و آخرین نسخه پاتالوژی" در این سامانه بارگزاری شده و در کمتر از ۴۸ ساعت برنامه‌های درمانی و تامین داروی آغاز می‌شود.

امتیاز: 5 (از 2 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد