hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > استفاده از گروه‌های جهادی برای توسعه سوادآموزی در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد:

استفاده از گروه‌های جهادی برای توسعه سوادآموزی در فارس

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اجرایی سوادآموزی در این استان است.

فرشید قاسمی در حاشیه بازدید گروه نظارتي سازمان نهضت سوادآموزي از فعالیت‌های مرتبط در این استان، گفت: آموزش و پرورش فارس با جديت و با تمامي امكانات براي كاهش بي سوادي و رسيدن به اهداف متعالي سوادآموزي تلاش مي كند.

 مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در اوایل انقلاب با تعداد بسیار زیادی از بی‌سوادان در جامعه روبه رو بودیم و با فرمان حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی، سالیانه این آمار کاهش یافت و تعداد بسیار زیادی از این افراد باسواد شدند كه اين موضوع یک حرکت انقلابی و جهادی بود. 

قاسمی افزود: اگر تمامی دستگاه ها در باسواد کردن افراد همکاری و تعامل لازم را با معاونت سوادآموزی کامل داشته باشند می توان به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برای از بین بردن بی سوادی در جامعه و سرانجام بخشی رسید.

قاسمي عنوان کرد: در حال حاضر مشکل ما در راه رسیدن به سرانجام بخشی به بي سوادي درصد کم بیسوادان در فارس ،گستردگی جغرافیایی، عدم انگیزه باقی مانده بیسوادان جهت حضور در دوره های سوادآموزی می باشد.

وی گفت: که اگر بخواهیم علل محرومیت از تحصیل این افراد را بررسی کنیم عمدتاً به علل و عوامل فرهنگی و اجتماعی بر می خوریم زیرا در اغلب خانواده هایی که نوجوان و جوان محروم از تحصیل دارند معمولا تفکری سنتی و قدیمی نسبت به سواد حاکم است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطر نشان کرد: در این راه نیاز مبرم به کمک همه جانبه دستگاه ها برای شناسایی، جذب و نگهداشت این افراد است، البته مشکلات برگزاری شورای پشتیبانی سوادآموزی در رسیدن به اهداف سوادآموزی بسیار موثر است.

او یکی از مهم ترین سیاست های اجرایی سوادآموزی فارس را مردمی نمودن سوادآموزی و استفاده از ظرفیت گروه های جهادی، سوادآموزی مدرسه محور، استفاده از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی در امر سوادآموزی عنوان نمود و افزود: اگر سوادآموزی پیشرفتی در این عرصه داشته به کمک گروه های مردمی بوده است و باید در ادامه نیز تا رسیدن به سرانجام بخشی سوادآموزی کار را به همین گروه جهادی و مردمی سپرد.

او گفت: سوادآموزی دیگر تنها به خواندن، نوشتن و حساب كردن نیست بلکه علاوه براین موضوع، سازمان نهضت سوادآموزی، آموزش انواع سواد را در دستور کار خود دارد كه اين موضوع مي تواند منجر به كسب مهارت هاي اساسي در سوادآموزان و بهبود وضعيت زندگي اين افراد گردد.

قاسمی تدوين نقشه راه سوادآموزي در فارس را بسیار ضروري دانست و گفت: آموزش و پرورش فارس با جديت و با تمامي امكانات براي كاهش بي سوادي و رسيدن به اهداف متعالي سوادآموزي تلاش مي كند كه در اين راه نيازمند بازنگري مجدد اساسنامه و آيين نامه سازمان نهضت سوادآموزي هستيم.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد