hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تزریق بیش از یکهزار میلیارد تومان بودجه به استان گلستان

تزریق بیش از یکهزار میلیارد تومان بودجه به استان گلستان

استاندار گلستان در جمع اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها از تزریق بیش از یکهزار میلیارد تومان بودجه به استان خبر داد.

علی محمد زنگانه با اشاره به اهمیت شورا‌ها در قانون اساسی گفت: شورا‌ها مطالبه‌گر نیاز‌های شهری و روستایی شهروندان و اهالی باشند. ما معتقد به مدیریت یکپارچه شهری هستیم و آمادگی اجرای آزمایشی آن را در کشور داریم.

علی محمد زنگانه با اشاره به اهمیت شورا‌ها در قانون اساسی گفت: شورا‌ها مطالبه‌گر نیاز‌های شهری و روستایی شهروندان و اهالی باشند. ما معتقد به مدیریت یکپارچه شهری هستیم و آمادگی اجرای آزمایشی آن را در کشور داریم.

آقای زنگانه ادامه داد: تاکنون در ۳۴ شهر استان حاضر شده‌ایم و از نزدیک موضوعات و مسائل مردم را دنبال کرده‌ایم و با تشکیل شورای اداری مشترک استان و شهرستان در همه ۱۴ شهرستان استان مصوباتی را مقرر کرده‌ایم و تا پایان دولت سیزدهم تمامی این مصوبات را عملیاتی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: پرونده تعیین شهرداران نهایتاً ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف و همچنین در شهر‌هایی غیر از مرکز شهرستان مبتنی بر نظام مسائل مصوبات مشخص داریم که آنها نیز باید تعیین شود.

استاندار با بیان حمایت دولت سیزدهم از استان گلستان خاطرنشان کرد: در ابتدای اردیبهشت امسال بیش از یکهزار میلیارد تومان بودجه به استان تزریق شد که در نوع خود اقدام منحصر بفردی بود.

دکتر زنگانه اضافه کرد: از هر اقدامی در راستای آموزش و توانمندسازی اعضای شورا‌ها استقبال می‌کنیم چرا که خود را شورا باور و شورا یاور می‌دانیم و در عین حال معتقدیم که شورا‌ها باید از همه ظرفیت مدیران ستادی و مدیران دستگاهی استفاده کنند.

وی گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به شهر‌ها و شهرستان‌های محروم داشته و امروز سرانه عمرانی هر شهروند در شهرستان‌های محروم ۷ برابر شهرستان‌های برخوردار استان است.

استاندار افزود: بهره‌مندی بعضی شهرستان‌ها از تسهیلات تبصره‌ای تا پیش از دولت سیزدهم نزدیک به صفر بود، در حالی که امروز با تفویض اختیارات صورت گرفته، توزیع ثروت و موقعیت‌های اقتصادی، عادلانه صورت می‌گیرد و پیامد آن رشد ۸ درصدی اقتصاد و رشد ۷.۹ درصدی صنعت در استان بوده است.

آقای زنگانه یادآور شد: استان گلستان بر اساس رتبه‌بندی نهاد ریاست‌جمهوری سومین استان کشور در اقدامات حوزه اشتغال شامل افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، امنیت سرمایه‌گذاری، اشتغال حاصل از شرکت‌های دانش بنیان، اشتغال حاصل از شرکت‌های تعاونی بوده است و همچنین خوشبختانه توانسته‌ایم ضریب جینی در روستا‌ها را از ۳۶ صدم به ۳۴ تقلیل دهیم.

وی به گام‌های بلند در حوزه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در انتهای سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکن حمایتی و در سفر ریاست محترم جمهور ۳۶۰۰ واحد مسکونی و از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۸ هزار واحد مسکونی در استان افتتاح شد و در حال حاضر نیز بیش از ۶۶ هزار واحد مسکونی در وضعیت صدور پروانه و یا مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

استاندار افزود: جشن سنگ بنای منطقه آزاد اینچه برون را در سفر رئیس محترم جمهور به استان برگزار کردیم و طرح جامع منطقه آزاد هوشمند اینچه برون، به گونه‌ای آماده شده است که هم اکنون ده‌ها سرمایه‌گذار آمادگی حضور در این منطقه آزاد را دارند.

دکتر زنگانه با بیان اقدامات دولت سیزدهم یادآور شد: طرح آبرسانی به شهرستان کلاله که بر اساس برنامه باید در سال ۱۴۱۴ به بهره‌برداری می‌رسید، با اعتبار ۱۶۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و همچنین تاکنون در این دولت بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب هزینه و یا تخصیص اعتبار داده شده تا این سد بتواند آب شرب مورد نیاز ۵۳۵ هزار نفر را در شرق استان تامین کند.

وی ادامه داد: در حوزه برق بیش از ۲۱۶۰ میلیارد تومان طرح در سفر رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت و همچنین بیش از ۹ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام قرار دارد.

به گفته استاندار گلستان بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان طرح در حوزه حمل و نقل با حضور رئیس جمهور در گلستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آقای زنگانه با اشاره به اینکه گلستان دومین استان حادثه خیز کشور پس از تهران است، گفت: از ۹۵ نقطه حادثه خیز استان ۴۷ نقطه طی ۲ سال گذشته رفع خطر شده و تصادفات جرحی و فوتی استان در انتهای سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۸ درصد کاهش یافته است.

وی در تبیین فعالیت‌های اقتصادی استان یادآور شد: طی دولت سیزدهم ۱۳۸ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند و تبادل کالا از استان به رقم بیش از یک میلیون تن رسیده و تردد کامیونی از مرز اینچه برون از صفر به ۱۶۰ کامیون در روز ارتقا یافته است.

استاندار ادامه داد: سهم گلستان از صادرات مرز ترکمنستان از ۹ به ۲۶ درصد افزایش یافته و در صادرات به قزاقستان سهم این استان به حدود ۳۵ درصد رسیده است.

دکتر زنگانه، مجموع طرح‌های افتتاح شده در سفر ریاست محترم جمهور به استان را ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و همچنین به موضوع خلیج گرگان پرداخت و گفت: ابر چالش خشک شدن خلیج گرگان مورد توجه شخص رئیس جمهور قرار گرفت تا از ایجاد کانون ریزگرد نمکی با وسعت ۶۰ هزار هکتار که زندگی و اقتصاد مردم گلستان و استان‌های همجوار را تهدید می‌کند، جلوگیری کنیم به همین علت ایشان در هر دو سفر خود این طرح را مورد توجه قرار داد و بهره‌برداری از کانال آشور

به عنوان اصلی‌ترین کانال آبرسان به خلیج صورت گرفت.

وی با اشاره به عملکرد مثبت استان در سطح کشور طی دولت سیزدهم یادآور شد: امروز گلستان رتبه دوم در عملیاتی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور، رتبه سوم اقدامات حوزه اشتغال، رتبه ۵ در رضایت بخشی از عملکرد کارکنان، رتبه ۱۵ سرمایه‌گذاری خارجی، رتبه ۱۰ در مهار تورم استانی را از آن خود کرده است و با تلاش همه دلسوزان استان می کوشیم این رتبه‌ها را ارتقا دهیم.

در این جلسه جمعی از اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا دغدغه‌ها و موضوعات خود را با استاندار در میان گذاشتند.

در پایان نیز از برترین‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان قدردانی شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد