hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > لزوم تشکیل نظام رصد تخصصی ویژه شوراهای شهر و روستا

استاندار گلستان :

لزوم تشکیل نظام رصد تخصصی ویژه شوراهای شهر و روستا

 استاندار گلستان دراین مراسم به جایگاه شوراها اشاره کرد و گفت: در قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی متکی بر آرای عمومی است. زمانی نماینده مجلس شورای ملی به صورت فرمایشی انتخاب می‌شد اما به برکت انقلاب اسلامی انتخاب رییس جمهور و نمایندگان مجلس و اعضای شوراها با انتخاب مردم است.

علیمحمد زنگانه به حماسه‌ گلستانی‌ها در انتخابات اسفند پارسال و کسب رتبه سوم مشارکت در کشور اشاره کرد و افزود: دهیاران و شوراهای شهرها و روستاها در کسب این موفقیت نقش‌به‌سزایی داشتند.
 
استاندار گلستان در خصوص روند انتصاب شهرداران ، ضمن توصیه به شوراهای اسلامی شهرها به مشورت با دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در خصوص شرایط احراز ، قبل از انتخاب شهرداران ، گفت: مجموعه معاونت عمرانی و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری روند انتصاب شهردار را در دو تا سه هفته مشخص کنند.
 
دکتر زنگانه خواستار تشکیل نظام رصد تخصصی ویژه شوراهای شهر و روستا در استان گلستان شد و افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و شورای اسلامی استان مطالبه‌ها و مشکلات شوراها را پیگیری کنند.
 
وی همچنین به اعضای شوراها توصیه کرد از پیگیری مستمر و مداوم مطالبه‌های خود غافل نشوند و در سایه وحدت و همدلی کارها را پیش برند، چرا که وحدت موجب عزت است و دود اختلاف به چشم مردم می‌رود.

 
 
استاندار گلستان بیان کرد: از آغاز فعالیت به عنوان استاندار تاکنون در ۳۲ شهر حضور پیدا کرده ام که این رخداد در تاریخ استان بی‌سابقه بود. همچنین در ۱۴ شهرستان شورای اداری مشترک با شورای اداری استان تشکیل شده و نظام مسائل و مشکلات شهرستان‌ها، پیش از سفر بررسی و پیش‌نویس مصوبات تدوین شده و در نشست مشترک مسئولان در سطوح استانی و شهرستانی به تصویب رسیده است و در حال پیگیری است. 

وی با تاکید بر اینکه مصوبات سفر به شهرستان‌ها تشریفاتی نیست و تک‌تک آنها را تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد، افزود: برخی شهرستان‌ها بیش از ۱۰۰ مصوبه داشتند و همه این مصوبات پیش از پایان دولت سیزدهم عملیاتی خواهد شد. 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز در این جلسه با اشاره به گام‌های بلند سرمایه‌گذاری دولت سیزدهم در استان گلستان گفت: در دو سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پیشرفت استان اختصاص پیدا کرد. 

سید مهدی مهیایی اظهار کرد: اگر بخواهیم عوامل اصلی توسعه استان گلستان را ترسیم کنیم باید سه اولویت را پیش ببریم تا بتوانیم شاخص‌ها را بهبود ببخشیم . داشتن برنامه، افزایش تملک دارایی و اعتبارات عمرانی و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از عوامل پیشرفت و توسعه در استان گلستان است. 

وی با برشمردن اقدامات تحولی دولت سیزدهم در استان گلستان گفت: در سفر دوم رئیس جمهور سند چشم‌انداز ۳۰ بخش مهم در استان رونمایی شد و هم اکنون با کمک دستگاه‌های اجرایی در حال تدوین برنامه عملیاتی آن هستیم. 

مهندس مهیایی افزود: در کنار همه این اتفاقات خوبی که در دولت سیزدهم در استان گلستان افتاده است در حوزه  دفتر امور شهری و شوراها و دفتر امور روستایی و شوراها نیز شاهد اتفاقات خوبی هستیم.
 
وی در خصوص وضعیت بودجه‌های شهرداری گفت: بودجه شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ حدود یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که در سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید و در سال ۱۴۰۲ این بودجه به ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش و در سال ۱۴۰۳ به ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
 
مهندس مهیایی در خصوص وضعیت شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گفت: از مجموع ۱۹۰ نفر عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان گلستان ،  ۸۱ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند و ۵۰ درصد فارس و ۵۰ درصد قومیت‌های ترکمن ، سیستانی و سایر است.
 
رئیس شورای اسلامی گلستان در این مراسم از استاندار گلستان بعنوان "شورا باور و شورا یاور" تشکر کرد و با انتقاد از عدم باور برخی مسئولان به شوراها گفت: نظام مسائل گلستان نیازمند شورایاوری مسئولان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد