hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > اختتامیه هشتمین جشنواره سفیران سلامت و تجلیل از فعالان عرصه سلامت استان برگزار شد

با حضور مسئولین استانی و شهرستانی:

اختتامیه هشتمین جشنواره سفیران سلامت و تجلیل از فعالان عرصه سلامت استان برگزار شد

اختتامیه هشتمین جشنواره سفیران سلامت با حضورسرپرست معاونت تربیت بدنی‌ و سلامت اداره کل و سایر مسئولین استانی و شهرستانی در مجتمع آموزشی رفاهی فرهنگیان گنبدکاووس برگزار شد.

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان گفت: با همکاری بهداشت محیط و مرکز بهداشت گلستان، تعداد پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس گلستان با رشد ۶۰۰ درصدی، از ۴۶ پایگاه تغذیه سالم به ۳۰۲ پایگاه تغذیه سالم در مدارس گلستان افزایش پیداکرد.

عباس توسن اظهارکرد: دومین اتاق بهداشت و سلامت مدارس گنبدکاووس امروز به بهره‌برداری رسید و از سال گذشته تاکنون، اتفاقات خوبی در تجهیز و استانداردسازی اتاق‌های بهداشت مدارس گلستان رخ داده‌است.

وی تصریح‌کرد: در هفته سلامت، بیش از ۴۸ اتاق بهداشت و سلامت در سطح مدارس استان به بهره‌برداری رسیده‌است و بیش از ۴۶ اتاق بهداشت و سلامت مدارس گلستان با اعتبار ۷۶۰ میلیون تومان تجهیز کامل شده‌است.

 در این مراسم رئیس اداره سلامت و‌ تندرستی آموزش و‌ پرورش استان گفت: علیرغم محدودیت‌هایی که در سطح کشور برای اجرای توزیع داروهای مکمل‌گرایی برای دختران نوجوان وجود دارد، اما در سطح استان پوشش توزیع داروی ویتامین"د" و قرص آهن را ۱۰۰ درصد انجام دادیم و رتبه برتر کشوری را در این حوزه کسب کردیم.

طهماسبی افزود: در سال جاری تحصیلی، بیش از ۶ هزار دانش‌آموز، همکاران فرهنگی و خانواده‌های دانش‌آموزان در هشتمین جشنواره سفیران سلامت شرکت کردند و یک هزارو ۵۵۰ اثر در سطح شهرستان‌های استان ارسال شد که از این تعداد ۳۲۰ اثر در ۲۰ عنوان رشته به جشنواره استانی ارسال شد.

 وی ادامه داد: برای نخستین‌بار استان گلستان در جشنواره سفیران سلامت، ۱۵ رتبه کشوری را با همکاری خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان کسب کرد و در این رتبه‌ها، ۴۰ اثر برجسته از دانش‌آموزان و ۲۲ اثر برجسته از خانواده‌ها و همکاران فرهنگی، حائز رتبه شدند.

سرپرست آموزش و‌ پرورش گنبدکاووس ضمن بیان اهمیت توجه ویژه به حوزه سلامت و‌ بهبود سبک زندگی افزود: ۱۳ مقام استانی در این جشنواره حاصل تلاش های دانش‌آموزان و همکاران شهرستان گنبدکاووس در این جشنواره می باشد و علاوه بر این تعداد، ۳ مقام برتر کشوری نیز توسط دانش آموزان عزیز شهرمان کسب شده است.

 
غنی پور افزود: بهبود سبک‌ زندگی و افزایش رضایت مندی مردم از خدمات بهداشتی و درمانی از اهداف مهم این طرح بوده که با تلاش همکاران و دانش آموزان کم‌نظیرمان شاهد دستاوردهای مطلوبی در این زمینه بوده ایم. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد