hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > سرمایه گذاری خارجی در گلستان طی ۲ سال گذشته ۱۰ برابر ۱۰ سال گذشته رشد داشته است

صلبی مدیر کل اقتصادی گلستان :

سرمایه گذاری خارجی در گلستان طی ۲ سال گذشته ۱۰ برابر ۱۰ سال گذشته رشد داشته است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: بهبود وضعیت اقتصادی و بازگشت دوباره رونق به گلستان با اجرای سیاست‌های هدفمند اقتصادی دولت سیزدهم اگر چه مردم را امیدوار کرد اما به مذاق برخی افراد خوش نیامد و آنان با تحلیل‌های ناصواب به‌دنبال کوچک شمردن اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی رفتند.

 روح اله صلبی گفت: در حالی که از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰،‌ پنج مورد سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده بود، فقط در سال ۱۴۰۱ پنج پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش ۹.۷۵ میلیون دلار در استان انجام شد که این شاخص در سال ۱۴۰۲ به ۱۴.۷۵ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان؛ سرمایه گذاری خارجی در گلستان طی ۲ سال گذشته ۱۰ برابر ۱۰ سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه اشتغال به دنبال افزایش بهره‌وری، اشتغال و کاهش تورم است، افزود: یکی از مقوله‌هایی که در دولت سیزدهم به طور جدی پیگیری شد اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ است.

صلبی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ سهمیه استان گلستان در بند الف تبصره ۱۸، پرداخت هزار و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بود اما مبلغ پراختی در استان گلستان هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان بود و رشد ۲۸ درصدی داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان اضافه کرد: برآورد ما از میزان اشتغال ایجاد شده از بستر تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۶ و ۱۸ که در سامانه رصد به ثبت رسیده اشتغالزایی برای هفت هزار نفر است.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت‌های استان گلستان در حوزه کشاورزی است، گفت: به همین علت در برخی فصول میزان اشتغال بالاتر و در برخی فصول پایین‌تر است، با تلاشی که به همت تیم اقتصادی استان گلستان به ریاست استاندار گلستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و دیگر مدیران دستگاه ‌های اجرایی و با همراهی بانک‌ های عامل استان انجام شده شاخصهای اقتصادی مثبت در این حوزه افزایش یافته که از جمله آنها افزایش ضریب جینی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان به پرداخت تسهیلات تکلیفی جزء سه و چهار ویژه افراد کم ‌برخوردار و نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: میانگین کشوری در این بخش ۲۰ درصد است اما استان گلستان در این بخش ۲۸ درصد پرداخت کرده و همین مساله موجب کاهش ضریب جینی شده که این مساله حاکی از رعایت عدالت در پرداخت‌ها است.

صلبی متذکر شد: برخی پروژه‌ها مانند پتروشیمی، آشوراده و میگو اشتغالزایی بالایی به همراه دارند و استان را به جایگاه واقعی خود می‌رسانند اما اثرات مطلوب آن طی سال‌های بعد مشخص می‌شود.ایرنا


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد