hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > فواید و مضرات ماساژ؛ هر آنچه باید بدانید

فواید و مضرات ماساژ؛ هر آنچه باید بدانید

پس از یک روز سخت کاری، ماساژی حرفه‌ای و لذت‌بخش همه خستگی‌های بدن را رفع می‌کند. ماساژ شامل برخی از تکنیک‌های مالشی و ضربه‌ای با دست است که با شدت فشار متفاوت روی بدن به تحریک بافت‌های ماهیچه‌ای، رفع گره‌های عضلانی و بهبود عملکرد جریان خون کمک می‌کند. در سال‌های اخیر با گسترش شغل‌های کم‌تحرک، نیاز افراد به فعالیت‌هایی مثل ورزش و ماساژ برای تقویت انعطاف‌پذیری عضلاتشان بیشتر شده است. در این متن به بررسی فواید متعدد و مضرات ماساژ برای جسم، ذهن و روان پرداختیم. اگر به دنبال شناخت فواید و مضرات ماساژ هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

 

فواید ماساژ برای جسم؛ آرامش را به بدن خود هدیه دهید

تکنیک‌های مختلف ماساژ برای کمک به بهبود انواع مشکلات جسمی وجود دارد. در کنار درمان‌های دارویی با مشورت پزشک خود، تاثیر بی‌نظیر ماساژ بر سلامت جسم را تجربه کنید. در ادامه تعدادی از فواید ماساژ برای مشکلات جسمی را نام برده‌ایم:

  • کاهش درد و تنش عضلانی: ماساژ به شل شدن عضلات منقبض شده، تسکین درد، تنش عضلانی و در نتیجه رفع گرفتگی عضله‌ها کمک می‌کند.
  • افزایش گردش خون: استفاده از ماساژ، عملکرد گردش خون را بهبود می‌دهد. با این کار مواد مغذی در اختیار سلول‌های بافت عضلانی بدن قرار می‌گیرد و به آن کمک می‌کند تا آسیب‌های ناشی از گرفتگی یا کشیدگی عضلات را رفع کند.
  • افزایش انعطاف‌پذیری: با انجام ماساژ عروق خونی و لنفاوی تقویت می‌شوند. ماساژ مایعات اضافی و ضایعات سلولی را تخلیه می‌کند و مانع از تجمع اسیدلاکتیک در غدد بدن می‌شود.
  • بهبود سلامت پوست: ماساژ به افزایش جریان خون در پوست کمک می‌کند. درنتیجه باعث جوان‌سازی و پاک‌سازی پوست خواهد شد.

همه این فواید باعث شده است که ماساژ برای کمک به بهبود عارضه‌هایی مثل دیسک کمر، سیاتیک و رگ‌به‌رگ شدن کمر کمک کند. همچنین ماساژ با تحریک غدد لنفاوی و جریان خود در فرایند لاغر شدن نیز تاثیر دارد. صندلی‌های ماساژ با استفاده از پیشرفته‌ترین امکانات، انواع تکنیک ماساژ را شبیه‌سازی و دقیقاً همان فواید ماساژ دستی برای مشکلات جسمی برای ما به همراه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت صندلی ماساژور به صفحه فروشگاه سایت مراجعه و پس از بررسی‌های لازم در صورت تمایل اقدام به خرید کنید.

فواید ماساژ برای کاهش استرس و بهبود خلق‌وخو را دست کم نگیرید

علاوه‌بر فواید جسمی، ماساژ برای مشکلات عصبی نیز مفید است. انواع تکنیک‌های ماساژ با درگیر کردن عصب‌ها و هورمون‌های بدن به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند. تعدادی از فواید ماساژ برای ذهن و اعصاب به شرح زیر هستند:

  • کاهش استرس و اضطراب: ماساژ با کاهش ترشح هورمون استرس‌زای کورتیزول به کنترل سطح استرس و اضطراب بدن کمک می‌کند.
  • کمک به بهبود افسردگی: با مشورت روانپزشک در کنار مصرف داروهای اعصاب، ماساژدرمانی باعث افزایش ترشح هورمون آرامش‌بخش مثل سروتونین و ملاتونین می‌شود. در نتیجه ماساژ در روند بهبود افسردگی اثرگذار خواهد بود.
  • بهبود خلق‌وخو: ماساژدرمانی با تحریک گردش خون باعث افزایش ترشح هورمون شادی‌آور دوپامین می‌شود. ازاین‌رو به ایجاد احساس خوشبختی و خوشحالی در افراد کمک می‌کند.
  • بهبود کیفیت خواب: ماساژهای سروگردن با تحریک هورمون ملاتونین، خوابی آرام را به شما هدیه می‌دهند.

ماساژهای ریلکسی جزو ماساژهای مناسب برای کمک به آرامش اعصاب و روان افراد است. لمس نرم، نوازش، فشار دادن، استراحت و کشش طولانی روی عضلات و بافت‌های نرم بدن ازجمله تکنیک‌هایی هستند که در ماساژ ریلکسی انجام می‌شود. به‌این‌خاطر صندلی ماساژور روتای  8802 یکی از صندلی‌های ماساژی است که با شبیه‌سازی ماساژ دستی ریلکسی به کاهش استرس، افزایش آرامش و بهبود گردش خون کمک می‌کند. رفع دردهای عضلانی به بهبود عمق خواب و کاهش در شب کمک شایانی می‌کند.

توصیه‌های مهم قبل از ماساژ؛ به توصیه پزشکان عمل کنید

نکته بسیار مهم در ماساژدرمانی، انجام ماساژ توسط یک درمانگر یا فیزیوتراپ با‌تجربه و آموزش‌دیده است. ماساژ به‌طور‌کلی بی‌خطر است؛ بااین‌حال، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند پوکی‌استخوان، روماتیسم مفصلی، واریس، سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی حتما باید قبل از ماساژ با پزشک خود مشورت کنند. در غیر این صورت ماساژ توسط درمانگر برای این افراد مطلقا انجام نخواهد شد. همچنین افرادی که روی بدن آن‌ها زخم باز یا عفونتی وجود دارد، باید از دریافت ماساژ در این محل‌ها اکیدا خودداری کنند.

اگر فرصت کافی برای رفتن به جلسات ماساژدرمانی را ندارید، استفاده از ماساژورهای برقی در خانه یا سازمان برای انجام ماساژ تخصصی توصیه می‌شود. اما توجه داشته باشید که قبل از هرگونه استفاده از دستگاه، ابتدا راهنمای خرید ماساژور برقی را کامل و بادقت مطالعه کنید. در این فایل راهنما نحوه تنظیمات سرعت و انتخاب شدت ماساژ توضیح داده شده است. با این کار می‌توانید باتوجه‌به آستانه تحمل درد و نیازهای موردنظر، تنظیمات دستگاه ماساژ را تغییر دهید.

ماساژ درمانی با دستگاه‌های ماساژ یک تجربه آرامش‌بخش را رقم می‌زند

در این مطلب فواید و مضرات ماساژ را به شکل جامعی بررسی کردیم. تسکین دردهای عضلانی، آرامش اعصاب و به‌طورکلی بهبود کیفیت زندگی از‌جمله فواید و تاثیر‌های مفید ماساژ هستند؛ اما توجه نکردن به برخی نکته‌ها باعث تجربه ناخوشایند شما از ماساژ‌ درمانی می‌شود. با انتخاب ماساژور برقی مناسب خود و یادگیری استفاده صحیح از آن، می‌توانید از فواید متعدد ماساژ درمانی بهره‌مند شوید.

 

منبع: sharghdaily-928189

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد