hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > مجازات نمره منفی برای رانندگان متخلف چیست؟

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان

مجازات نمره منفی برای رانندگان متخلف چیست؟

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان درباره اینکه در صورت تجمیع نمرات منفی چه مجازاتی برای راننده متخلف در نظر گرفته شده گفت: اگر این نمرات منفی جمع شود و مجموع آن در بار اول به ۳۰ نمره برسد، گواهینامه فرد متخلف به مدت سه ماه ضبط می‌شود، این موضوع از طریق پیامک هم به فرد متخلف اعلام می‌شود و این فرد باید با مراجعه به پلیس، گواهینامه‌اش را تحویل دهد، علاوه بر آن مبلغی را نیز به عنوان جریمه پرداخت کند

سرهنگ شهرکی ادامه داد: پس از سه ماه گواهینامه دوباره به این فرد تحویل داده می‌شود. این‌بار اگر مجموع نمره منفی به ۲۵ نمره برسد، گواهینامه به مدت شش ماه توقیف می‌شود و دوباره همان روند ارسال پیامک و تحویل گواهینامه و جریمه نقدی وجود دارد. 
وی اشاره کرد : پس از شش ماه که گواهینامه به فرد متخلف تحویل داده شد، این‌بار شرایط متفاوت‌تر خواهد بود. در واقع اگر راننده‌ای باز هم مرتکب تخلفات حادثه ساز شده و جمع نمرات منفی گواهیناه‌اش به ۲۰ برسد، این‌بار گواهینامه او برای یکسال ضبط می‌شود و پس از یکسال گواهینامه باطل می‌شود. بعد از آن هم باید مراحل عادی دریافت گواهینامه را طی کرده و دوباره برای دریافت آن در کلاس‌های آموزشگاه‌ها شرکت کرده و آزمون دهد. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد