hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > زیره به کرمان بردی؟

زیره به کرمان بردی؟

رئیس‌جمهور آلمان، آقای «فرانک والتر اشتین‌مایر» در سفری سه روزه به ترکیه، یکی از کباب‌زن‌های مهاجر ترک-‌آلمانی و دونر ۶۰ کیلویی را هم با خود برده است تا نزدیکی دو کشور را نشان دهد.

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. ابتدا می‌خوانیم ورود به ونیز، پنج یورو آب می‌خورد. سپس به شیکاگو می‌رویم و از ماجرای سوراخ موش می‌خوانیم. در آخر هم به دیپلماسی بی‌مزه دونر کباب می‌پردازیم.

ونیز؛ بلیت ۵ یورویی برای گردشگران یک روزه!

مسئولان شهر ونیز برای این که از تعداد گردشگران بکاهند، طرحی جدید در‌انداخته‌اند؛ فروختن بلیت به گردشگران برای ورود به شهر ونیز! ونیز در فهرست میراث جهانی یونسکو است و در اثر رفت‌و‌‌آمدهای زیاد دچار فرسودگی شده است.

مسافرانی که تنها برای یک روز وارد شهر ونیز ایتالیا می‌شوند، باید پنج یورو هزینه ورودی بپردازند. این برنامه چندان به مذاق گردشگران و ساکنان ونیز خوش نیامده است. 

ساکنان می‌گویند مشکلات شهر با این برنامه حل نمی‌شود. گردشگران هم می‌گویند ونیز با فروش این بلیت‌ها از سطح یک شهر خاص تاریخی به سطح پارک یا شهربازی تنزل کرده است!

تغییرات آب و هوایی؛ افزایش تب دنگی و مالاریا در اروپا

بررسی‌ها نشان می‌دهد پای برخی از بیماری‌ها مثل تب دنگی و مالاریا به کشورهای شمال اروپا، آمریکا، آسیا و استرالیا باز شده است. این بیماری‌ها با پشه‌ها منتقل می‌شوند.

کارشناسان می‌گویند تغییرات آب و هوایی باعث شده تا فضا برای رشد و نمو این پشه‌ها مهیاتر شود. رطوبت و گرما مهم‌ترین عوامل رشد پشه‌ها هستند.

شیوع تب دنگی و مالاریا در اروپا به نسبت ۸۰ سال اخیر افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است. کارشناسان هشدار می‌دهند در صورتی که شرایط آب و هوایی مدیریت نشود، اوضاع بدتر هم خواهد شد.

شیکاگو؛ بساط سوراخ موش پیاده‌روی روسکو جمع می‌شود!

مدت‌ها قبل شاید ۲۰ سال پیش بخشی از کف پیاده‌روی یکی از خیابان‌های روسکو در حومه شمالی شیکاگو خراب می‌شود و طرحی شبیه به موش روی زمین شکل می‌گیرد. 

مردم نام سوراخ موش روی این بخش از پیاده‌رو می‌گذارند و آنجا را به عنوان یک مکان دیدنی و حتی توریستی تبدیل می‌کنند. مقامات شهری چند بار با پر کردن سوراخ تلاش کردند ماجرا را تمام کنند، اما نشد.

تجمعات ساکنان و گاهی گردشگران در این پیاده‌رو و مسدود شدن مسیر رفت و آمد سرانجام باعث شده تا مقامات شهری تصمیم بگیرند به کل بافت بتونی پیاده‌روی روسکو را تغییر دهند و بساط سوراخ موش را جمع کنند.

مهاجران ترک در آلمان؛ دیپلماسی دونر کباب بی‌مزه است

رئیس‌جمهور آلمان، آقای «فرانک والتر اشتین‌مایر» در سفری سه روزه به ترکیه، یکی از کباب‌زن‌های مهاجر ترک-‌آلمانی و دونر ۶۰ کیلویی را هم با خود برده است تا نزدیکی دو کشور را نشان دهد.

اما جامعه مهاجران ترک-آلمانی مقیم آلمان می‌‌گویند از دیپلماسی دونر کاری برنمی‌آید؛ همچنان ترک‌های ساکن آلمان شهروندان درجه دو محسوب می‌شوند و از حقوق برابر برخوردار نیستند. در ضمن کسی در سفر به ایتالیا پیتزا نمی‌برد!

جمعیت ترک‌های مهاجر و نسل‌های دوم و سوم آنها در آلمان کمتر از سه میلیون نفر است. آنها به ساخته شدن آلمان پس از جنگ جهانی کمک کرده اند، اما همچنان جایگاه یک خارجی را در آلمان دارند و گویی شهروند نیستند.

کودکان و مصرف الکل؛ بریتانیا اول است!

سازمان بهداشت جهانی گزارشی منتشر کرده که در آن به تجربه نوشیدن الکل، کشیدن سیگار و ویپ در کودکان پرداخته شده است. کودکان ۱۱، ۱۳، ۱۵ ساله از ۴۴ کشور جهان در این نظرسنجی شرکت کرده اند.

نتایج نظرسنجی می‌گوید کودکان بریتانیایی بالاترین میزان مصرف الکل را به نسبت دیگر کودکان در کشورهای دیگر دارند. به عبارت دیگر کودکان بریتانیایی پیش از رسیدن به ۱۳ سالگی الکل را تجربه کرده اند.

این آمار درباره تجربه کشیدن سیگار و ویپ نیز صدق می‌کند. نکته شایسته توجه دیگر در این مطالعه فرزندان خانواده‌‌های ثروتمندتر بریتانیا بیش از خانواده‌های کم‌درآمد تجربه نوشیدن الکل زیر سن قانونی دارند. این رفتار در میان دخترها بیش از پسران است.

منبع: sharghdaily-928068

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد