hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > در راستای برگزاری ۲۱۰ برنامه های شاخص هفته کار و کارگر ، اعزام نمایندگان جامعه کارگری از گلستان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان

در راستای برگزاری ۲۱۰ برنامه های شاخص هفته کار و کارگر ، اعزام نمایندگان جامعه کارگری از گلستان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر (۵ تا ۱۱ اردیبهشت) ۲۱۰ برنامه متنوع برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اعزام ۲۳ کارگر به نمایندگی از جامعه کارگری استان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، غبارروبی مزار شهدا،برگزاری همایش، برپایی همایش کارگری،تجلیل از کارگران برتر، دیدار با خانواده آسیب دیده کارگر، راه‌اندازی طرح‌های خدماتی، تولیدی و کاریابی، دیدار با مسولان ارشد استانی و برپایی مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته کارگر در گلستان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: دو هزار۹۵۹کارگر گلستانی در سال ۱۴۰۲ بیمه بیکاری دریافت کردند که این آمار نسبت به سال ۱۴۰۱،۱۵ درصد کاهش داشته است.
 
خواجه مظفری گفت: در حال حاضر ۳۵۲ تشکل کارگری در استان فعال هستند و این آمار نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: تعداد ۲۸۰ هزار و ۳۴۱ نفر کارگر بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی و تعداد ۱۸۸هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده اجباری هستند. 

وی تصریح کرد: میانگین رسیدگی به شکایت کارگران این استان با رسیدن به ۱۶ روز در رده سوم کشور قرار دارد.

وی افزود: سال گذشته 4 هزار و ۹۲۰ کارگر از کارفرمای خود شکایت کردند هشت درصد کمتر از سال گذشته بود.

وی بیان کرد: از مجموع چهار هزار و ۵۰۱ دادنامه صادره سال گذشته هزار و ۴۲۰ فقره معادل ۳۲ درصد به سازش ختم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: همچنین سال گذشته هفت هزار و ۵۳۹ بازرسی از واحدهای کارگاهی استان انجام شد که ۲ هزار و ۸۸۱ مورد آن مربوط به کارگاه‌های پرخطر بود.

خواجه مظفری افزود: در حال حاضر برای حمایت از جامعه کارگری مبلغ ۵۰۰ هزار تومان کارگران متاهل که برای کارگران مرد و زن در نظر گرفته شده است و کمک هزینه مسکن مبلغ ۹۰۰ هزار تومان ، برای بن کارگری مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هرار تومان در نظر گرفته شده و برای حق اولاد برای کارگران مبلغ 716هزار و 600 تومان نظر گرفته شده است.

                                                                                                                                                                                                                                            




امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد