hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > طراحی سازه پست‌های ساختمانی برق توسط متخصصان توزیع شیراز

مجری امور ساختمانی توزیع برق شیراز خبر داد:

طراحی سازه پست‌های ساختمانی برق توسط متخصصان توزیع شیراز

مجری امور ساختمان شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با توجه به اهمیت ایمنی و به روز رسانی تاسیسات، سازه پست‌های ساختمانی جدید مطابق قانون مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه‌های مرتبط، توسط متخصصان این شرکت طراحی شده و احداث می‌شود.

حسین کردگاری با بیان اینکه پست‌های ساختمانی برای مدت زیادی بدون تغییر در طراحی و طبق آیین‌نامه‌های دهه 60 و 70 احداث می‌شد، گفت: با هدف افزایش ایمنی، بهبود بهره برداری و در نهایت افرایش بازدهی؛ کمیته‌ای برای طراحی مجدد این پست‌ها تشکیل شد.

کردگاری ادامه داد: در طراحی جدید پست‌های ساختمانی با حذف کانال‌ها و ایجاد فضای گالری زیر پست، اجرای تاسیسات و تجهیزات الکتریکی اصلاح و بهره برداری از این پست‌ها به میزان قابل توجهی تسهیل شده است.

وی گفت: با اجرای سیستم چاه ارت اختصاصی قابل احیا، ولتاژ حلقه گامی و همبندی و حذف شمش‌های مسی ارت در پست، ضمن در نظر گرفتن صرفه اقتصادی؛ زمینه ممانعت از سرقت سیستم همبندی و ارتینگ ساختمان پست فراهم شده خواهد شد.

مجری امور ساختمانی توزیع برق شیراز اضافه کرد: اجرای کف فلزی تاسیسات و اتصال آن به سیستم همبندی اجزای پست شامل کف، درب‌ها و بدنه‌های فلزی تجهیزات الکتریکی، هم پتانسیل شده و موجب ارتقاء ایمنی کارگر شبکه می‌شود.

کردگاری با بیان اینکه اجرای این پست‌ها منجر به افزایش ایمنی، حذف کانال، بهبود بهره برداری، دسترسی راحت‌تر و صرفه اقتصادی شده است، گفت: اجرای این پست‌ها از سال 1400 در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد