hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است

ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: برای تولید ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر ۱۰۳ میلیون بشکه نفت به ارزش هشت میلیارد دلار صرفه‌جویی شد. 

به گزارش شبکه شرق، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است.

محمد اسلامی ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین المللی هوش مصنوعی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار کرد: سرمایه‌گذاری عظیمی در نیروگاه اتمی بوشهر صورت گرفته و شاهد دستاوردهای خوبی هستیم.

وی با اشاره به تولید ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: با این تولید برق در مصرف ۱۰۳ میلیون بشکه نفت به ارزش هشت میلیارد دلار صرفه‌جویی شد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: برای ایجاد نیروگاه اتمی بوشهر ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که عایدی این نیروگاه تاکنون بیش از دو برابر این مقدار سرمایه بوده است.

وی با بیان اینکه نتایج و دستاوردهای علمی و توسعه فناوری باید در زندگی مردم تأثیرگذار و قابل مشاهده باشد افزود: برای افزایش تأثیرگذاری و بهبود وضعیت خدمات دهی باید از ظرفیت هوش مصنوعی به خوبی استفاده شود.

اسلامی با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های روز دنیا در سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: این فناوری‌ها در صنعت هسته‌ای به خوبی جای خود را باز کرده است و شاهد استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر تعلیم و تربیت نیروی انسانی لازم برای صنایع مختلف خاطرنشان کرد: دانشگاه نقش مهمی در این زمینه دارد و باید به صورت مساله محور در این زمینه حرکت شود.

وی از برنامه‌ریزی برای تقویت تعامل و همکاری دانشگاه‌ها با سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد و گفت: دشمن تلاش ویژه‌ای برای توقف علم و فناوری در کشور ما داشته است ولی موفق به این کار نشده است و شاهد اراده‌ای قوی برای دستیابی به پیشرفت هستیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در دستیابی به چرخه سوخت اظهار کرد: در اختیار داشتن چرخه سوخت موجب شکافت علم، گسترش علم و فناوری کشور در همه سطوح می‌شود.

وی با بیان اینکه همجواری دانشگاه خلیج فارس با نخستین نیروگاه اتمی کشور زمینه‌ساز تعاملات و همکاری‌های پیوسته شده است افزود: تفاهم‌نامه همکاری‌های بلند مدت با هدف ظرفیت‌سازی برای رشته‌های هسته‌ای میان سازمان انرژی اتمی ایران و دانشگاه خلیج فارس منعقد می‌شود.

اسلامی با اشاره به تولید انواع رادیوداروها بیان کرد: آثار و نتایج به‌دست آمده در این حوزه، ایران را به یکی از قطب‌های قابل قبول و مورد اعتماد تبدیل کرده است.

وی با اشاره به توسعه ابزار دقیق‌های هسته‌ای در شرایط تحریم‌ها بیان کرد: این دستاوردها باعث شد که در عرصه تولید رادیوداروها متوقف نشویم و به دستاوردهای عظیمی برسیم.

اسلامی با اشاره به استفاده بیش از ۱۵۰ مجتمع صنعتی از ابزارها و سامانه‌های فناورانه و نوآورانه تولید شده در صنعت هسته‌ای کشور گفت: در کنکور سراسری امسال ۱۰۰ دانشجو در رشته‌های هسته‌ای مقطع کارشناسی پذیرفته می‌شود.

 

منبع: sharghdaily-927589

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد