به گزارش اکوایران،  امروز نشست صبحانه کاری جمعی از فعالان اقتصادی تهران با جمعی از نمایندگان مجلس پیرامون  تحقق شعار سال و بررسی برخی از مشکلات و مسائل پیش روی فعالان بخش‌خصوصی، در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. در این نشست فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی تهران، موضوع انتخاب پنجشنبه به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته، عدم تحقق سیاست واردات خودروهای وارداتی و دسته دوم، موضوع واردات خودروهای برقی، عدم تصویب تعطیلات زمستانی، قفل شدن تولید و تجارت برمبنای سیاست‌های بانک مرکزی به نقد کشیدند.

در مقابل نمایندگان حاضر در جلسه از بخش خصوصی حمایت کردند و دولت و بانک مرکزی را به نقد کشیدند. بخشی از نمایندگان حاضر در جلسه مخالفت خود را در مورد انتخاب روز پنج شنبه اعلام کردند. پیش از آنها نیز محمودنجفی عرب از نشست روز گذشته نمایندگان اتاق تهران و ایران با اعضا کمیسیون اجتماعی سخن گفت و اعلام کرد برآیند جلسه به رغم مخالفت های جدی برخی از اعضا کمیسیون مثبت بود. ما امیدواریم بتوانیم با ارائه مستندات علمی و درست بتوانیم نظر سایر نمایندگان را نیز جلب کنیم. 

واردات کود و سم متوقف شد

عطااله اشرفی اصفهانی  در این جلسه اعلام کرد که از سه ماه گذشته تاکنون ورود بذر، کود و سم متوقف شده است. یعنی نه ثبت سفارشی رخ داده است و نه تخصیص ارزی انجام شده است. او در ادامه از به خطر افتادن امنیت غذایی کشور با اجرای سیاست های بانک مرکزی خبر داد.

دولتی شدن اقتصاد دیجیتال

مازیار نوربخش رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری نسبت به خطر گسترش مهاجرت به دنبال تحت فشار قرار دادن فعالان اقتصادی دیجیتال هشدار داد. 

تکرار فساد دبش

  سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست  نسبت به فسادهای آتی ناشی از تنوع نرخ ارز هشدار داد. او در بخشی دیگر از اظهاراتش خواهان اجرای تعطیلات یک ماهه 15 آذر تا 15 دی ماه در راستا شرایط خاص کشور در حوزه تامین انرژی، آلودگی هوا و ... شد. 

این گزارش درحال تکمیل است ....