hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > صدور اولین پروانه استاندارد آرد کامل در استان گلستان

صدور اولین پروانه استاندارد آرد کامل در استان گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان از صدور اولین پروانه استاندارد آرد کامل برای واحد تولیدی آرد مشتری خبر داد.

سید مهدی حسینی گفت: در راستای تصمیمات کارگروه آرد و نان استان و به منظور اصلاح، ارتقا و تنوع بخشی به سبد غذایی مصرف خانوار، حفظ سلامت شهروندان و ترویج و اشاعه فرهنگ مصرف آرد کامل، اداره کل استاندارد گلستان اقدام به صدور پروانه استاندارد آرد کامل برای واحد تولیدی آرد مشتری کرد.

حسینی افزود: آرد کامل رنگ تیره‌تری نسبت به دیگر آردها دارد، ولی کیفیت و ماندگاری نان تهیه شده از آن بهبود می یابد.
وی اضافه کرد: برای آرد کامل ویژگی‌های کیفی لحاظ شده و با تامین الزامات و ویژگی‌های پرکاربردی که در متن استاندارد هم به آن اشاره شده، با تولید آرد کامل در استان روبه‌رو خواهیم شد.
دبیر شورای استاندارد استان با اشاره به تاکید سازمان ملی استاندارد بر ارتقای کیفیت نان گفت: نانوایان استان می‌توانند در پخت نان‌های مسطح چهارگانه سنگک، بربری، تافتون و لواش از آرد کامل استفاده کنند.
حسینی با اعلام اینکه متاسفانه در استان ما مردم بیشتر تمایل به استفاده از نان سفید و روشن تر دارند گفت: برای موفقیت در این راه علاوه بر کار تخصصی و فنی، فرهنگ‌سازی و آموزش بسیار تاثیرگذار است و نقش رسانه‌ھا در این زمینه قابل توجه است.
مدیرکل استاندارد گلستان در پایان تصریح‌کرد: در بحث نان کامل عزم ملی وجود دارد تا همه شاخص‌های استاندارد و کیفی در آرد و نان مصرفی وجود داشته باشد و نان سالم و با کیفیت وارد سفره مردم شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد