hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > تقلید اوسمار ویرا از فرمول قهرمانی یحیی

تقلید اوسمار ویرا از فرمول قهرمانی یحیی

پرسپولیس همانند فصل قبل، سال را با بردهای پی‌درپی آغاز کرده و باید دید می‌تواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند یا خیر.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین؛ آماده‌ترین تیم ایران روزهای فوتبال ایران و خصوصا در سال ۱۴۰۳ پرسپولیسِ اوسمار ویرا بوده است. سرخ‌پوشان تهرانی در هفته بیست‌وسوم با نتیجه ۳ بر صفر از سد میزبان خود صنعت‌نفت گذشتند تا به چهارمین برد متوالی دست پیدا کنند و پنجمین دیدار رسمیِ همراه با کلین‌شیت را پشت سر گذاشتند تا همچنان با یک امتیاز فاصله نسبت به استقلال، در جایگاه دوم قرار بگیرند و مترصد اشتباهی از سوی رقیب سنتی باشند.

آمار حیرت‌انگیز اوسمار و پرسپولیس پس از ۱۰ بازی

به گزارش فوتبال ۳۶۰، اوسمار ویرا از ابتدای نیم‌فصل دوم جانشین یحیی گل‌محمدی شد و به عنوان نفر اول کادرفنی به کار خود در جمع سرخ‌پوشان ادامه داد. آن‌ها کار خود را با باخت یک بر صفر در اراک برابر آلومینیوم آغاز کردند اما در ادامه ۴ برد در لیگ و جام حذفی به‌دست آوردند. سپس نوبت به تساوی در داربی بزرگ پایتخت رسید و بعد از جدال با استقلال، ۴ برد پی‌درپی به ارمغان آمد تا حالا پرسپولیس از ۲۷ امتیاز در دسترس در لیگ، ۲۲ امتیاز به دست آورده باشد و در بین ۱۶ تیم برتر جام حذفی قرار بگیرد. حدود ۵۰۰ دقیقه است که تیمی نتوانسته دروازه پرسپولیس را باز کند و استقلال، دومین و آخرین تیمی بود که مقابل شاگردان ویرا گلی دریافت نکرد.

ویرا ترکیببش را شناخت

پرسپولیس در سال ۱۴۰۳ با آرایش ابتدایی یکسان در ۳ مسابقه وارد زمین شده که ماحصل آن ۳ برد، ۵ گل زده و صفر گل خورده بوده است. در روزهایی که علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت شرایط بازی ندارد، امیررضا رفیعی درون دروازه ایستاده و سه کلین‌شیت متوالی ثبت کرده است. محمدحسین کنعانی‌زادگان و گیورگی گولسیانی ۲ مدافع مرکزی هستند و دانیال اسماعیلی‌فر به همراه عبدالکریم حسن، فول‌بک‌های راست و چپ به حساب می‌آیند.

در مرکز زمین زوج سروش رفیعی و مسعود ریگی مکمل یکدیگر شده‌اند. جلوتر از آن‌ها شاهد حضور اوستون اورونوف، امید عالیشاه و مهدی ترابی هستیم که امید در رقابت با صنعت نفت دچار مصدومیت شد و شرایط حضور در جدال با آلومینیوم اراک در جام حذفی را ندارد اما ممکن است به بازی حساس مقابل سپاهان برسد. این سه بازیکن پایه‌گذار اکثر قریب به اتفاق موقعیت‌های پرسپولیس محسوب می‌شوند. نوک خط حمله هم در انقیاد عیسی آل‌کثیر است که این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برد.

شبیه به پرسپولیسِ یحیی

پرسپولیس با ثبت ۱۰ پیروزی متوالی در ابتدای سال ۱۴۰۲، هم فاتح لیگ بیست‌ودوم شد و هم قهرمانی جام حذفی را به ارمغان آورد و دبلی تاریخی را به‌ثبت رساند. حالا سرخ‌پوشان سال ۱۴۰۳ را نیز به همین شکل آغاز کرده‌اند. آن‌ها امتیازی از دست نمی‌دهند و با هماهنگی و اعتمادبه‌نفس فراوان به سراغ رقبای خود می‌روند. فعلا گل‌گهر سیرجان، ملوان بندرانزلی و صنعت‌نفت آبادان برابر تیم تحت هدایت ویرا دست‌ها را بالا برده‌اند و باید دید آن‌ها تا چه زمانی به این روند بدون خطا ادامه خواهند داد. ویرا، به تیم برنده‌اش تا حد امکان دست نمی‌زند و با تجربه بالای نفراتش در مسیری قرار گرفته که سال قبل منجر به ۲ قهرمانی بزرگ شد.

۲۵۸ ۲۵۸

منبع: khabaronline-1898003

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد