hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > پیشنهاد نماینده مجلس به دولت و قوه قضائیه: لایحه حجاب و عفاف را پس بگیرید

پیشنهاد نماینده مجلس به دولت و قوه قضائیه: لایحه حجاب و عفاف را پس بگیرید

یک نماینده مجلس گفت؛ وقتی لایحه ۹ ماده‌ای عفاف و حجاب تبدیل به ۷۰ ماده می‌شود، طبیعی است کسی که لایحه را داده، نمی‌پذیرد. البته رفتار دولت و قوه قضاییه هم خیلی پذیرفتنی نیست. اگر واقعاً برداشت آنها این است که لایحه عفاف و حجاب با آنچه که مد نظر آنها بوده، خیلی فرق کرده، قانون اینجا دست آنها را باز گذاشته و می توانند لایحه را پس بگیرند.

 غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با خبرآنلاین درباره مسائل روز گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش خبرآنلاین، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • وقتی لایحه ۹ ماده‌ای عفاف و حجاب تبدیل به ۷۰ ماده می‌شود، طبیعی است کسی که لایحه را داده، نمی‌پذیرد. البته رفتار دولت و قوه قضاییه هم خیلی پذیرفتنی نیست. اگر واقعاً برداشت آنها این است که لایحه عفاف و حجاب با آنچه که مد نظر آنها بوده، خیلی فرق کرده، قانون اینجا دست آنها را باز گذاشته و می توانند لایحه را پس بگیرند.
  • در مورد تصمیمات و اقدامات مجلس امکان دارد بیشتر گلایه داشته باشم تا رضایت. به عبارت دیگر بیش از ۵۰ درصد تصمیماتی که در مجلس یازدهم گرفته شد یا فعالیت‌هایی که داشته رضایتبخش نبود.
  • تحقیق و تفحص یک اهرم نظارتی است. من نمی‌خواهم آن را زیر سوال ببرم، ولی بالاخره از هر وسیله‌ای سوءاستفاده می‌شود احتمال دارد از این اهرم تحقیق و تفحص هم سوءاستفاده شود که نمایندگان باید حواس خود را جمع کنند و در تصویب آن و رأیی که می‌دهند دقت کنند.
  • در روابط بین‌المللی دولت باید بحث تنش‌زدایی و لغو تحریم‌ها را جدی بگیرد.باید آن کسانی که با افکار خاصی آمدند و اینها را قفل زدند را کنار بگذارد، مسئله تحریم‌ها را حل کند، مسئله FATF، انتقال پول و جذب سرمایه خارجی برای کشور را باید حل کند، باید توسعه روابط، تنش‌زدایی‌ها و تعمیق روابط را جدی بگیرد. آن موقع می‌شود انتظار اتفاقات مثبت را داشت و قدم‌هایی رو به جلو برداشت.

منبع: etemadonline-657852

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد